Odp: AWARD BIOS

Autor: PhoeniX (najbergg_at_kki.net.pl)
Data: Mon 22 May 2000 - 22:47:04 MET DST

> WSZYSTKIE mają. Tylko w nowszych award zmienił algorytm kodowania
> hasła i większość starych nie pasuje. BDW: na mojej stronce w stopce
> jest program iBIOS który rozgryza hasła po sumie kontrolnej.
> HAseł
> uniwerslanych jest TYSIĄCE!

Coś mi się wydaje, że mylisz hasła uniwersalne z hasłami zastępczymi.
Przykładowo masz kompa z założonym hasłem: GUCIO to zamiast
niego można wpisać powiedzmy: xxyxjdskj (to tylko przykład) i będzie
to działało bo suma kontrola będzie taka sama.
Przy zmianie hasła na powiedzmy GUCIO4 poprzednie hasło xxyxjdskj
już nie będzie pasować. Trzeba będzie od nowa podglądnąć sume kontrolną
i używać innego hasła (oprucz oryginalnego) np. yyyxyxyxyx.
Jednak to nie jest hasło uniwersalne !
Hasło uniwersalne pasuje zawsze bez względu na treść założonego hasła.
Przeważnie jest jedno lub co najwyżej kilka działających haseł uniwersalnych
na danym biosie jednak w nowszych płytach z nowszymi biosami hasła
uniwersalnego już prawie w ogóle się nie stosuje.

Ps.
Mam płyte A-Max BX440B (z końca 1998r ) i hasła uniwersalnego w niej NIE MA.
Sprawdzone kilkoma programami takimi jak TweakBIOS czy WinBIOS.

--
Pozdrawia:
file://==PhoeniX==\\