Re: płyty pod K6 bez mvp3

Autor: Piotr R. (opinio_at_poczta.fm)
Data: Mon 22 May 2000 - 17:07:44 MET DST

jp_at_ulgo.koti.com.pl (Jacek Popławski) wrote in
<slrn8iig59.is.jp_at_localhost.localdomain>:

> Od pewnego czasu mam płytę AOpen AX59Pro i kłopoty. Pod Windows mam
> trzaski
>z SB-Live, ale to bez znaczenia, gorsze jest to, że:
>- czasami przy starcie płyta testuje pamięć i przed wykryciem CD-ROMu
>resetuje
> się, zdarzało się już 5 takich resetów pod rząd
>- zdarzało się, że Linux zastygał przy starcie przy wykrywaniu partycji
>na HDD
> Czy może to być wina uszkodzonego twardego dysku?

AX59Pro to naprawde niezla plyta (jak na MVP3) - predzej niz uszkodzony
dysk obstawialbym uszkodzenie kabla IDE (mialem taki przypadek) , i
tradycyjnie wadliwe pamieci (rozne cuda moga sie dziac).
Acha i czy HDD i CD-ROM jest wpiety na tym samym kontrolerze czy osobno?
Podobne objawy mialem na plycie Soyo5EHM (MVP3) kiedy na jednym kablu
wpiete byly 2 dyski : UDMA-33 i drugi UDMA-66.

> I najważniejsze pytanie - jakie, poza ASUS P5A są ATXowe płyty pod K6
>bez chipsetu MVP3? Zapłaciłem za ASUSa, ale nie ma jej w sklepie, na
>razie mam tą, ale chcę wymienić, tylko, że AOpen jest chyba najlepsza z
>MVP3... Co radzicie?

Z obecnie dostepnych na rynku to chyba tylko:
Gigabyte 5GAX - ALI V ,UDMA-66 - cena ok. 370 zl brutto.
IMO calkiem niezla (i tania).

Pozdrawiam

--
Piotr Rokicki,