Re: Nieudane nagrywania p³yt CD-R na nagrywarce

Autor: Bart (bartek_at_coig.katowice.pl)
Data: Mon 22 May 2000 - 08:00:04 MET DST

Hans1 napisa³(a) w wiadomo¶ci:
>Czy kto¶ moze podaæ prawdopodobne przyczyny czêstych uszkodzeñ p³yt CD-R
>podczas prób nagrywania na nagrywarce (Yamaha 6x? W czasie nagrywania
>niektórych p³yt wyskakuje komunikat errror... i p³ytka nadaje sie do
>wyrzucenia. Dzieje siê tak równie¿ po przegraniu materia³u do kopiowania na
>twardy dysk i kopiowaniu z dysku na p³ytke CD. Komputer ma konfiguracjê
>P-266; 64 MB RAM; twardy dysk; Cd-ROM; Nagrywarka.
>hans1

no wiec musi byc jakis opic tego Errora :)
wydaje mi sie ze masz problem z oproznianiem bufora
jesli kopioujesz 1:1 ( z cd na nagrywakek ) to zgraj plytke na dysk ( np do
iso ) i dopiero wypal

dalej jesli dzieje ci sie to samo jak nagrywasz z dysku to:

1. wywal wszystkie antywirusy z pamieci - skanuja kazdy plik i spowalniaja
kompa
2. wywal inne programy jakie masz niepotrzebnie w pamieci
3. zmniejsz predkosc nagrywania z 6 na 4 a jak nie pomoze to na 2
4. ustaw sobie poprawne cacheowanie kompa - pomoze ci w tym cacheman 98
 poszukaj warto )
5. jesli masz nagrywarke IDE to sprawdz czy jest podpieta do drugiego kanalu
a nie razem z dyskiem twardym - koniecznie musi byc osobno
6. mozesz wlaczyc DMA dla cd i dysku
7. musisz wylaczyc autosprawdzanie cd i nagrywarki

U mnie aktualnie moge w czasie nagrywania albo pracowac, skanowac, ogladac
filmy i takie tam
a wcale nie mam "potwora" bo mam C466_at_525 128 ramu 20 GB HDD i Nagrywarke
Yamahe 6x4x16S

Bart
bartek_at_coig.katowice.pl