Re: Problem z wyświetlaniem - niebieski filtr

Autor: Grzegorz Mazur (nospam.gregu_at_gmx.net.nospam)
Data: Sun 21 May 2000 - 00:45:58 MET DST

Bartek Gliniecki wrote in message ...
>Włączam komputer i coś mi nie pasuje. Szare litery BIOSu, które zazwyczaj
>się pojawiają przed wejściem do trybu graficznego Windowsa, nie są szare,
>tylko błękitne. W Windowsie to samo - wszystko widać, jak przez jakiś
>niebieski filtr, co skutkuje tym, że np. nie widać czerwieni, tylko kolor
>czarny. Monitor nie ma sterowania barwami, więc wykluczam, że coś mu się
>przestawiło. Podkreślam, że to nie wina Windowsa, bo kolory świrują już na
>poziomie BIOSu. Teraz pytanie: co się zwaliło - karta graficzna, czy
monitor
>i jak temu zaradzić?

Prawdopodobnie szlag trafił kabel - przerwana została linia sygnałowa R z
sygnału RGB. Możesz sprawdzić, czy nie zagiął się pin we wtyczce. W
najlepszym wypadku czeka cię wymiana kabla. W najgorszym wypadku - monitora
lub karty (jeśli uszkodzenie jest w jednym z nich). Tak czy inaczej -
POWODZENIA!

--
====
Grzegorz Mazur