Re: Odp: Szybki komputer malo klatek?!?!

Autor: Muad'Dib (mbartoszek_at_controlp.tarnow.pl)
Data: Sat 20 May 2000 - 11:19:04 MET DST

Skecz wrote:

> Ja mam podobny problem ale bardziej od szybkości grafiki wkurza mnie to:
>
> Mam płytę MicroStar 1699VA która (podobno) obsługuje UDMA 66, ale transfer
> mojego dysku (IBM 13GB) jest jak na niego bardzo mały bo ok 4,5 MB/s
> (sprawdzałem norton utilities/drive/benhmark)sorry za błędy bo napewno są )
> a jak zainstaluje servis pack do via to jest jeszcze gorzej 2,4 MB/s
> Co robić pisałem już nawet do Microstara i nic proszę o pomoc

Moja sugestia: daruj sobie te UDMA66. Jesli dysk jest ustawiony
do UDMA4 czyli 66, to sciagnij ze strony producenta maly programik
do przestawiania dysku w tryb UDMA2 czyli 33.
Ja niedawno kupilem Fujitsu 13,6GB, ktory byl wlasnie ustawiony
do pracy w UDMA4. Transfer byl 6,5M B/s, a obciązenie procesora
okolo 70% !!!(mierzone HDTachem).
Po w/w operacji dysk przy starcie jest w trybie UDMA2 i pomiar
wykazuje transfer 18 MB/s, a obciązenie procesora kilka procent.
Wprawdzie sytuacje nie jest identyczna, bo moja plyta na pewno
nie obsluguje UDMA 66 (PCChips M577 na VIA). Byc moze u Ciebie
wystarczy wylaczyc w BIOSie UDMA66. Jesli nie to trzeba
przestawic dysk.
Pozdrawiam
Muad'Dib