Re: Formatowanie niskopoziomowe dysku

Autor: Grzegorz Mazur (nospam.gregu_at_gmx.net.nospam)
Data: Fri 19 May 2000 - 19:16:21 MET DST

Holger Danske wrote in message <39252c61_at_news.vogel.pl>...
>Do niedawna byłem szcześliwym posiadaczem twardego dysku
>Samsung Voyager (4,3GB). W związku z pojawieniem sie na nim
>bad sektorow musiałem go sformatować niskopoziomowo.
>
>Użyłem do teko komputera BIOS' em AWARD posiadającego
>opcje formatowania niskopoziomowego. Niestety po tej operacji
>na dysku nie da się założyć żadnych partycji. FDISK przy badaniu
>spójności dysku twardego pokazuje "write error".

Niestety, popisałeś się niesamowitym geniuszem. LLF z BIOSów można używać
tylko do starych dysków MFM - RLL i późniejsze się tylko zepsuje. Tak
właśnie stało się z Twoim dyskiem - naniosłeś nowe znaczniki ścieżek,
sektorów itd. co powoduje zniszczenie dysku...

Jeśli Samsung nie ma odpowiedniego programu na WWW, to napisz do nich na
jakiś TechSupport. Może pomogą. Jak nie, to możesz sobie jeszcze dysk
powiesić na sznurkach (oprócz opcji wymienionej przez Ciebie i Quicka).

>Samsung na swojej stronie nie oferuje oprogramowania do
>formatowania, ale jedynie diagnostyczne, które oczywiście
>genialnie stwierdza, że bad sektory są...

Bo LLF rzadko kiedy usunie BS. Chyba że to jest logiczne uszkodzenie. Jak BS
już są, to znaczy że strefa rezerwowa jest zapchana i nic nie zrobisz...

>Będę wdzięczny za wskazanie mi dobrego programu do formatowania
>niskopoziomowego (adres lub na priva) lub ewentualne porady
>związane z moim problemem. W innym przypadkuy będę mógł używać
>dysku jako drogiego dużego przycisku do papieru.

Jak już pisałem. Wiem, że niewiele pomagam, ale to jest jedyne, co możesz
zrobić (ew. możesz wysłać dysk do Samsunga, ale to chyba będzie ciut za
drogie...)

A teraz mała petycja do magików, którzy myślą że LLF to magiczna metoda
naprawiająca dysk:

LUDZIE! FORMATOWANIE NISKOPOZIOMOWE WSPÓŁCZESNYCH DYSKÓW JEST PRZEPROWADZANE
JAKO CZĘŚĆ PROCESU PRODUKCYJNEGO I NIE JEST ZALECANE ROBIENIE TEGO W
DOMU(*). Jeśli już musisz coś takiego zrobić (chociaż sam nigdy nie
widziałem sytuacji, w której możnaby się bez tego obyć) używaj TYLKO
oprogramowania producenta NOWSZEGO niż Twój dysk. Używanie programu
zawartego w BIOSie jest nieporozumieniem i... niestety... totalną głupotą...
Zastanawia mnie BTW po co takie opcje są w niektórych BIOSach, które
powstały już długo po zniknięciu dysków MFM...

(*) Sorry za krzyk, ale wydaje mi się, że co parę tygodni trzebaby
przypominać o tym użytkownikom grupy - ja sam pisałem na ten temat już chyba
z 5 razy przez ostatni rok...

Pozdroofka!!!

--
====