Re: "Czas na komputer" TVP1

Autor: Izydor (izydorst_at_ikar.mps.com.pl)
Data: Fri 19 May 2000 - 15:40:48 MET DST

Aż tu nagle przychodzi Andrzej P. Wozniak i mówi:

> Co tak krótko? Rzuć coś więcej. Byli z ZHP czy z ZHR?

Dobre :))
Czas ucieka, a mnie wyniszcza ta choroba... no... nazwy zapomniałem.
To jeszcze dwa motywy - koleś w krótkich spodenkach (ZHP chyba)
musiał się naczytać jakichś FAQów, bo starał się mówić coś o wolności,
nauce itd. Niezbyt mu wychodziło, trudno. Dorzucił do tego jeszcze
legendy (o hackerze, który włamał się do banku i poinformował o
dziurach a potem go aresztowali) i ucichł. Na kanapie siedzieli sobie
pan Ekspert od Security i pan Admin. Nie powiem, obaj całkiem sensownie
mówili, tylko ten od Security miał trochę spaczone podejście. Admin
próbował wyjaśnić, że hackerzy przydatni są do łatania i eliminacji
wszelkich dziur, ale IMO troche za mało stanowczo. Facet od Security
podał portret psychologiczny hackera jako osobowość ponadprzeciętną,
ale posiadającą problemy w kontaktach międzyludzkich i dlatego swoje
umięjętności prezentuje właśnie w taki a nie inny sposób.
Pokazano wypowiedzi ludzi z policji i Interpolu. Tu niespodzianka - oni
mieli najzdrowsze podejście do sprawy. W tym momencie głos zabrał koleś
w garniturze (wyróżniał się na tle publiczności) i zaczął bredzić o
ściganiu chackerów na drodze cywilno-prawnej. Troche się podroczył z
panem od Security o to czy logi są dowodem, czy nie i również umilkł.
Ponieważ Rower Błażeja to program nowoczesny teraz oddano głos koleżance
sprzed komputera. Połowę jej wypowiedzi zajęło wyjaśnienie, że dostała
50 mailów (maili?) i nie jest w stanie wszystkich przeczytać, a drugą
część można streścić jako "internauci sądzą, że chakerzy są be".
Program skończył się wnioskiem pana od Security, że jeszcze nie ma się
czego bać i prowadzący program przeszli do typowych dla Roweru bzdur.

Izydor

--
Najlepsza sygnatura to brak sygnatury.