Re: "Czas na komputer" TVP1

Autor: Marcin Pasternak (m_past_at_spam.sucks.inet.com.pl)
Data: Wed 17 May 2000 - 18:44:14 MET DST

W dniu Wed, 17 May 2000 10:35:52 GMT, "PhoeniX" <najbergg_at_kki.net.pl>
napisał(a):

>Było, że komputer "markowy" typu Optimus to jest suuuuuuuper
>i do tego tani a składaki to są beeeee bo się psują i są drogie
>a do tego są problemy z gwarancją :-]

Pojadę teraz troszkę offtopicowo... Mała historyjka na temat
składak vs markowy komputer.
Jakieś pół roku temu Szanowne Naczalstwo firmy, w której pracuję,
postanowiło zakupić nowe komputery, nie konsultując się zresztą przy
tym z pracownikami. Naczalstwo postanowiło kupić 4 komputery Hewlett
Packard (dokładniej Brio); do czasu tego zakupu z urządzeniami
produkcji HP miałem same dobre wspomnienia (w tejże firmie stoją np.
drukarki Packarda, 3 x DeskJet 520, 1 x LaserJet 4L, używane bardzo
intensywnie od około 4 lat i nigdy nie było z nimi *jakichkolwiek*
problemów - jedyne czynności serwisowe jakie były przy nich wykonywane
to dokładanie papieru i zasobników z atramentem/tonerem, oprócz tego
stoi serwer HP E45, z którym też nigdy nie było żadnych problemów...
w domu mam DeskJet 340 i również działa pięknie "od zawsze").

Brio przyjechały w eleganckich kartonach... wyciągamy. Wszystko
totalnie zintegrowane, na płycie karta graficzna i dźwiękowa... cóż,
rozbudować to się ich za bardzo nie da (w obudowie nie ma miejsca aby
dołożyć np. drugi dysk twardy), to co jest na płycie też nie jest zbyt
rewelacyjne (chipset SIS... karta graficzna dzieląca się RAMem z
resztą komputera... ahh). Nieważne, na maszyny do pisania się nadają
(ale do domu w życiu bym czegoś takiego nie kupił).

Po dwóch tygodniach padł Brio nr 1 - zdechł dysk.
Po miesiącu padł Brio nr 2 - ponownie dysk.
Po kolejnym tygodniu padł Brio nr 3 - jeszcze raz dysk.

Jedynie Brio nr 4 (jak dotąd...) się trzyma. Oczywiście przyjechał
serwis HP, wymienił uszkodzone komputery na inne na czas naprawy, ale
kwas pozostał... i trochę plików poszło się $##$^^. Więc niech nikt mi
więcej nie wciska kitu, że markowe komputery są lepsze od składaków
;-) Wszystko zależy od użytych do montażu części, a te (a dokładniej
dyski twarde) które zostały użyte do produkcji HP Brio (przynajmniej
tych, które się nam trafiły - może mieliśmy w firmie pecha i
dostaliśmy jakąś wybrakowaną serię) były kiepskie. W każdym razie przy
okazji kolejnego zakupu komputerów Szanowne Naczalstwo zasięgnęło
opinii co bardziej zorientowanych
w pecetologii pracowników i zamiast firmowych kompterów zakupiono
składaki - ale składaki z _dobrych części_, _dobrych firm_. Może nie
wyglądają tak ładnie jak Brio, ale działają znakomicie. Cena była
zbliżona, przy znacznie większych możliwościach. Z gwarancją jak dotąd
nie było problemu - po prostu się nie psują ;-)

pzdrfk,

Marcin

--
http://emul8.bydnet.com.pl ***** emulatoros