p3- jakie czesci? - uwaga dluugie..

Autor: Jimmy (saYgon2_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 16 May 2000 - 19:59:48 MET DST

Mam, zamiar zmienic kompa niedlugo i mam dylemaciki. Moze ktos mi doradzi,
bo mam juz obiekcje :} :

1.Procek PIII - 550E (box), 533 (FBS133), 600(FBS133) - Wiem ze FBS cosik
znaczy, tylko ze plytki co maja 133 to przewaznie z chipsetkiem 820 (chyba
ze zna ktos na Bx-ie do 800 PLN. Pozostale maja po 100MHz, ale czy to wazne
kiedy i tak zgranie wszystkiego plytki, procka i kart jest niemozliwe...
O ile ten FBS przyspiesz pracke (grafika, gierki itp.)

2. Plytka Asus lub Abit - cos na BX-ie, doradzcie jakie?
JA niedawno slyszalem o Asusku CUBX - ma udma66, modul z 3 portami usb
montowany w obudowie (ciekawe ktorym,ale chiba nie 2.0 :(, 4xDIMM, do 1GB,
1xISA, 1xAGP i monitorowanie zasialania, wentyalcji i temp.-jakt to asus.
Mam pytanko Rambus podobno drogi, moze wiecie ile kosztuje? A jesliby kupic
plytke z wejsciem na Rambus i przelotke? Tylko powstaje dylemacik jaki
standard pozostanie - RDRAM czy Rambus, a moze pozostac przy pamieci SDRAM
tylko szybszej (133 lub ns szybsze). Apropos pamieci to zamierzam nabyc 128,
ale jakie HGW.

3. Grafika - i tu juz w ogole... Chcialbym do grafiki (3DMAx) i gierek +
open GL - wszystko naraz. I pytam sie, a tu : zjednej stronki Voo Doo 3
2000 lub 3000 (3dfx jakby nie patrzyl, ale czy do grafiki bedzie ok? Inni
mowia , rivka tnt2 -32, inni GForce 32MB SDRAM (a co z DDramem? przeciez dla
grafiki to jest ch... wazne). A moze Elsa Erazor III Pro 32 MB TNT Ultra,
Inni mowia ViperII Z200. Znam Anihilatora, ale kosztuje 1400 :(, doradzcie
cos z DDRam do gierek i graficzki, wydajne, i do 1000PLN.

4. HDD - cenay spadly i dlatego mysle o 7200rpm - pytanie Barracuda 20 MB,
13 czy tez IBM 20 MB 7200 rpm, 2MB ? A moze cos innego?

5. Monitorek - co sadzicie o Samsungu 750S - 17'' czy tez SONY E100 plamka
0,24 (choc slyszalem wiele niedobrego o nich), czy tez Briliance? A moze
inny?

Help me, pomozcie, ...wszelkie rady beda ok (nawet te najgorsze...)

Thx&pozdro..c ya

Jimmy