Odp: Odp: S3TC+TNT2

Autor: Tomasz Byczek \ (byczektom_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 16 May 2000 - 00:13:16 MET DST

Użytkownik "Tomasz Stafinski" <tstafinski_at_zke.com.pl> napisał w wiadomości

> Nie zrozumieliśmy się. Ty piszesz o identycznych warunkach
Ależ oczywiście, zrozumieliśmy się. :)
> testu, czyli, gdy scena ma jednakową ilość tekstur i przy
> założeniu, że tekstury nie mieszczą się w pamięci karty.
> Ja porównywałem (subiektywnie oczywiście) ,,normalną''
> wersję Unreala z wersją z dużymi teksturami (Egypt). Wtedy
> sytuacja przedstawia się nieco inaczej, a przynajmniej
> ja przyspieszenia nie zauważyłem.
No dobra.
Może tak: Załóżmy, że dana scena posiada 50 MB texturek (co by to było :), a
karta ma 32 MB Ramu.

Chodzi mi o to, że przy tej samej ilości textur scena wygląda tak samo,
różnic w prędkości jako tako nie odczyjesz, ale.. gdzie będą te texturki
siedziały? W ramie kompa, a nie karty, więc dodatkowo trzeba je przesłać po
magistrali AGP do proca graficznego. I tu właśnie jest spadek prędkości. W
ten sposób tracisz część przepustowości magistrali, a tym samym obciążasz
niepotrzebnie system graficzny. Po poddaniu textur kompresji zmieszczą się
one w ramie karty i magistrala odciąży się pozostawiając miesjca np rozkazom
dla proca graficznego od głównego. A teraz to o co mi chodzi. Co by było,
gdyby scena zawierała 120 MB textur? Ile czasu zajęło by przesłanie tych
danych do karty z pamięci ram? I tu właśnie działa S3TC. Kompresując textury
nie musimy ich umieszczać w ramie kompa, lecz zmieszczą się one na karcie. A
co to by było gdyby komp miał tylko 128 MB ramu, a scena 130 MB textur?
Swap, swap, swap i nic więcej. Co jest szybsze ? Ram kompa czy virtual-mem
na dysku? Sam so\bie odpowiedz na to pytanie.

Nie poto w S3 wymyslili S3TC, żeby tracić na jkości nie zyskując nic na
prędkości. Celem kompresji jest jedno: Lepsza jakość przy tej samej
prędkości lub większa szybkość przy tej samej jakośi. (IMHO).

> [...]
>
> PS. Czy Q3 wymaga patchy, żeby korzystać z S3TC, czy obsługa
> jest już w wersji ,,z pudełka''?

Nawet wersja z pudełka wykorzyjtuje S3TC. Jest ona oparta na OpenGL, a jego
specyfikacje określają, że sposób renderingu sceny zależny jest od sprzętu i
jego możliwości. Więc jeżeli Savage4 posiada S3TC, to na pewno postara się
go wykorzystać. Można to sprawdzić w Q3/Setup/System/Driver Info powinna być
pozycja GL_S3_S3TC.

Polecam www.benchmark3d.ceti.com.pl

--
* * * PoZdRoWiOnKa * * * *