Re: mp3 encoding - szybkoć

Autor: HUNTER (hunter_at_quake2.org.pl)
Data: Mon 15 May 2000 - 13:42:49 MET DST

Dnia Mon, 15 May 2000 06:25:29 GMT, tstafinski_at_zke.com.pl (Tomasz
Stafinski) napisał:

>Właśnie, chodzi mi o szybkość encodowania wav do mp3. U mnie
>(AMD 400MHz) idzie to, hmmmm, dość wolno - mniej więcej
>minuta na minutę utworu (programik bladeenc - linux).
>Niby wiem, że zasobożerne to jest, ale może są programiki, które
>robią to szybciej/są optymalizowane pod mmx/3dnow.
>
>Jak jest u Was, jakich programów używacie, mogą być pod linuxa
>(najchętniej) lub windę.
najszybszy pod linuxa jest lame encoder, jest darmowy i moze kodowac w
VBR. Najszybszy wogole jest Xing, razem z ripperem program nazywac sie
audiocatalyst, zawiera juz xinga i mam pelna wersje, 1min utworu robi w
0.5min a jakosc ma niesamowita. Robilem testy prawie wszystkich koderow.
Najlepsza jakosc uzyskal audioactive (nie wiem czemu niedoceniany), ale
jest dosc wolny, za to opiera sie na poprawionych kodecach Fraunhoffera.
Jednak ja uwazam ze najlepszy na swiecie jest ten Xinga, bo nie odbiega
duzo od Audioactive'a, dodatkowo ma VBR, a koduje tak szybko ze glowa
mala...
Czyli jeszcze raz, pod winde: Audiocatalyst (ten z Xingiem szybki/dobry),
lub Audioactive (najlepsza jakosc, ale nieduzo lepsza od Audiocatalysta),
pod Linuxa Lame...

HUNTER