Odp: Sieć pod Win98 ....

Autor: Raffa (rafalw_at_interia.pl)
Data: Mon 15 May 2000 - 11:37:46 MET DST

Użytkownik <demoman_at_box43.gnet.pl> w wiadomo¶ci do grup dyskusyjnych
napisał:8fod57$isj$1_at_nnrp1.deja.com...
> Cześć !
>
> U mnie w bloku postanowiliśmy połączyć się sieć :)
>
> Sieć została stworzona przy pomocy okablowania BNC i zostały do niej
> dołączone 3 komputery , następny (mój) zostanie dołączony za kilka
> dni :)
>
> I teraz pytanka :)
>
> 1. czy istnieje taki program który
> ...Wpisuje jakiś komunikat np. "czy zagramy teraz w NFS" i komunikat
> ten zostaje wyświetlony na pozostałych komputerach podłączonych w sieci.
> Chodzi o taki program który by się uruchamiał tylko wtedy gdy
> przychodzi do nas jakaś wiadomość .

proponuje rezydenty :
   NetPOPUP (chyba standardowy we wszystkich windowsach)
 lub fajny po TCP/IP LanCHAT ( www.republika.pl/lanchat )

pozdr Rafał

> 2. Jaki powinno używać się protokół sieciowy (do gier multiplayerowych)
> TCP/IP czy IPX/SPX (ja myślę że ten drugi :)

zalezy bo i jedno i drugie (ostatnio czę¶ciej TCP/IP )

> 3. Ile metrów kabla BNC można użyć do konstrukcji sieci (na razie jest
> to 60 m (4 użytkowników w 4 pionach bloku. Docelowo mamy zamiar jeszcze
> dołączyć około 2-4 użytkowników :)

to na razie O.K. ale póżniej lepiej zaopatrzyć się repeater'y

> Pozdrawiam
Rafał