!!!! POMOCY !!!!

Autor: Wiktor Gańko (wganko_at_poczta.wp.pl)
Data: Sat 13 May 2000 - 13:20:33 MET DST

Witam!

Kupiłem niedawno uszkodzony dysk twardy (Seagate ST38420A) i za cholerę nie
mogę go uruchomić. Używałem różnych narzędzi dyskowych ale żadne działanie z
mojej strony nie przynosi efektu.
1 Otóż po uruchomieniu kompa bios wykrywa twardziele ,następnie wchodząc
do programu FDISK wyświetlane są informacje o dysku ,nie mogę utworzyć
żadnej partycji (program zawiesza siępodczas badania spójności dysku )
natomiast jeżeli utworzę partycję w innym porogramie dyskowym (DiscManager
albo Ranish Partition Manager) to w Fdisku mogę je usuwać (partycje).
 Ale to jeszcze nie wszystko:
2 otóż jeżeli użyję NDD to zaczyna badać dysk i nie może odczytać
zawartości BootSektora, jak również później Tablicy Alokacji Plików
wyświetlając komunikat o badsektorach i możliwości ich usunięciu tylko
low-level formatem.
3 Podczas próby formatowania poleceniem "format d:" program zaczyna
formatować dysk poczym wyświetla komunikat o "niewłaściwej ścieżce 0 i dysku
nie nadającym się do użycia" lub podczas innej próby formatowania o za małej
ilości pamięci.
4 Używając Ranish Partition Managera mogę tworzyć partycje i usuwać ,jednak
podczas próby formatowania tejże partycji komputer zaczyna pracować wolno
wyświetlając komunikaty o kolejnych badsektorach i tu powstaje problem :
dysk posiada ok 16000000 sektorów a podczas 5 godzin Ranish Partition M.
sformatował jedynie 340 sektorów.
5 Podczas kolejnej próby uruchomienia dysku programem Partition Magic 3.0
tworzył partycję 2G ok 4 godzin , aby póżniej zawieśić się podczas jej
formatowania.

Przedstawiłem krótką historię prób ratowania dysku z mojej strony i mam
teraz kilka pytań do specjalisty:

- co stanie się jeżeli w obszarze bootsektora , obszaru FAT pojawią się
badbloki i jak można je naprawić.
- - czy można przesunąć obszar bootsektora i obszaru FAT o kilka sektorów
aby znajdowały się w dobrym obszarze dysku , bo w moim przypadku złe sektory
zaczynają się w tablicy FAT od 21 sektora .

- jak , używając programu DISKEDIT, wyłączyć jakiś sektor (czy jest to
możliwe)
- - używając DISKEDIT wyświetla komunikat "Sector 129 not found, device not
ready" (i dlatego chcę ten sektor wyłączyć)
- - gdzie mogę otrzymać dokumentację do diskeditora (najlepiej w języku
polskim)
- czy mogę przegrać bootsektor z drugiego dobrego dysku Seagate ST38420A na
ten wadliwy ,bo mam taką możliwość w DISKEDIT (?)
- czy pozostaje mi już tylko low level format ,a jeżeli tylko to ,to jak
długo może potrwać i jak to wykonać inaczej niż używając DiscManagera bo
podczas testu przed formatowaniem wyświetla błąd.
- czy może położyć dysk na imadło i uderzyć go młotkiem

Jeszcze ważna informacja :
najzabawniejsze jest to że po utworzeniu partycji i szybkim jej
sformatowaniu (programem Ranish Parti.....) i uruchomieniu systemu dos albo
windowz mogę zapisać jakieś pliki i póżniej je odczytać ale zapisywanie
pliku mp3 o objętości 3MB zajmuje ok 1 minuty .

Za wszelkie uwagi ,komentarze ,sugestie z góry dziękuje .

wganko_at_poczta.wp.pl