Odp: To co sie da podziel na dwa = Microsoft stereo

Autor: Robert Cichowlas (robcicho_at_priv00.onet.pl)
Data: Fri 12 May 2000 - 00:27:21 MET DST

Użytkownik Angel Ares <ares666_at_box43.gnet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:gdyS4.51476$O4.1070740_at_news.tpnet.pl...
> Panstwo ma za zadanie obrone swych interesow. A jednym z narzedzi do tego
> jest urzad antymonopolowy.

Tak jest w panstwie totalitarnym, ze panstwo ma za zadanie obrone swych
interesow, gdzie czlowiek sluzy panstwu a nie odwrotnie.
W panstwie wolnosciowym to wlasnie panstwo ma za zadanie obrone
czlowieka aby ten mogl spokojnie robic interesy itp.
W panstwie totalitarnym panstwo zajmuje sie wszystkim (oczywiscie za
pieniadze zrabowane obywatelom) co tylko moze np. leczeniem ludzi,
nauka i oswita, zarabianiem pieniedzy, wyplacaniem emerytur,
sa panstwowe telewizje, ktore dla oglupienia mas nazywane sa publicznymi
itp.
W panstwie wolnosciowym panstwo ma za zadanie obrone granic i terytorium,
porzadku i bezpieczenstwa wewnetznego, zapenienie niezawislego sadownictwa.
Oczywiscie w skrajnych teoretycznie sytuacjach 100% gospodarki jest w rekach
panstwa (p. totalitarne) lub 100% jest w rekach prywatnych (p. wolnosciowe)
Panstwo skrajnie totalitarne zabiera poprzez podatki swym obywatelom 100%
dochodow, a panstwo skrajnie wolnosciowe zabiera 0% .
Naturalnie realnie takie panstwa raczej nie wystepuja a najblizej sa Korea
Polnocna
(totalitarne) a narzeciwnym biegunie Tajwan i Wyspy Dziewicze.
Opodatkowanie w Polsce (jakbys uczciwie placil wszystkie podatki i haracz
zusowski)
wynosi obecnie 83%.

 Zazwyczaj ludzie widza to tak: M$ jest wielki i
> rzad chce by sie podzielil. A prawda jest taka, ze M$ jest w USA i _musi_
> sie podporzadkowac ustaleniom tamtejszego sadu (narzedia rzadu)

Jak to narzedzie rzadu, ja myslalem ze tam sa sady niezawisle i niezalezne.
Kto w takim razie sadzi rzad (przepraszam w USA nie ma rzadu) jesli np.
amerykanski F16 runie na prywatna posiadlosc pana R. Jonhsona
i zniszczy piekna wille ?

 Pozdr. R.C.