Re: Abit BE6 II UDMA-66 ATX

Autor: CHAMpion (bazolo_at_poczta.wp.pl)
Data: Thu 11 May 2000 - 02:26:59 MET DST

Użytkownik "CENTUS" <centus_at_icpnet.pl> napisał w wiadomości

> > Czesc
> >
> > Mialem podobne objawy.
> > Ale po upgradzie biosa do nowszej wersji i sciagnieciu najnowszych
> > sterownikow htp366 do w2k wszystko zaczelo chodzic ok, ale...
> > Jedna sprawa pozostala bez rozwiazania - w2k ustawia wszystkie
urzadzenia
> > PCI
> > na jednym przerwaniu, mimo ze jest jeszcze kilka IRQ wolnych.
> > To co ustawiam w biosie to w2k i tak ma w d....
> > A w menadzerze urzadzen nie ma mozliwosci recznego przypisania zasobow.
> > Na jedno przerwania wpycha:
> > * karte graficzna
> > * modem
> > * karte sieciowa
> > * USB
> > * ATA66 primary
> > * ATA66 secondary
> > * karte dzwiekowa
> > a wolnych zostawia 3 IRQ...
> > Po krotkim czasie uzytkowania ABITa BE6II doszedlem do wniosku, ze jest
> > durna plyta, mino kilku zalet. I jeszcze dlatego (cytat z dokumentacji):
>

> jezeli moge ciebie pocieszyc
> to w2k traktuje tak wszystkie plyty
> mialem poprzednio microstara na bx dual slot 1
> i tam to nawet sb live nie ruszal bo go w2k widzial na 164 irq
>
> a mam teraz abita be6-2 i dziala ok
>
> powiem tyle plytka jest ok
> ma spore mozliwosci
> ale wymaga co nieco wiedzy od usera
>
> pozdrawiam
> centus
>
> PS
> a co do irq pod w2k
> to chyba coz z systemem nie tak
> albo ten model tak ma :-)

----
Ale fakty mowia same za siebie:
* PCI slot 5 and HPT 366 IDE controller uses the same bus master control
signals,
therefore; if the HPT 366 IDE controller (see section 3-5) is enabled, you
can't install
a PCI card that will occupy the bus master signals into PCI slot 5. What
kind of PCI
card needs to use the bus master signal? Generally speaking, most of the PCI
cards
need to use the bus master signal, but some Add-on cards such as the Voodoo
series
of graphics cards and some PCI-VGA and LAN cards don't occupy the bus master
signal.
* PCI slot 3 shares IRQ signals with the HPT366 IDE controller (Ultra
ATA/66). The
driver for HPT 366 IDE controller supports IRQ sharing with other PCI
devices. But
if you install a PCI card that doesn't allow IRQ sharing with other devices
into PCI
slot 3, you may encounter some problems. Furthermore, if your Operating
System
doesn't allow peripheral devices to share IRQ signals with each
other--Windows NT
for example, you can't install a PCI card into PCI slot 3.
* PCI slot 1 shares IRQ signals with the AGP slot.
* PCI slot 2 shares IRQ signals with the PCI slot 5
* If you want to install two PCI cards into those PCI slots that share IRQ
with one
another at the same time, you must make sure that your OS and PCI devices'
driver
support IRQ sharing.
I moim zdaniem tego abita projektowal jakis tlumok albo nawet kilku
tlumokow. :)