Odp: TEAC ciekawostka ?

Autor: Dooodzio (dooodzio_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 06 May 2000 - 13:01:53 MET DST

Użytkownik RUSI <rusio_at_friko4.onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:hdUP4.17576$O4.352942_at_news.tpnet.pl...
> [...]
> .Nie pierwsza i nie ostatnia .Padla mniej wiecej po 3-5 min.
> Kilka dni pozniej robilem back-up twardziela .I tak dla jaj wsadzilem
> wlasnie ta padnieta plytke .Myslalem ,ze WinOnCD 3.6 wywali mi zaraz ,ze
> plytka
> jest pelna czy cos wtym rodzaju .. a tu nic plytka sie pali ....Dobra,
> mysle,coz z tego ze sie pali ,jak i tak nic z niej pozniej nie odczytam.
> Fakt faktem ze cd-rom(teac532e-b) i nagrywara troche steka przy czytaniu z
> tej plytki ,ale ja czyta ,naprawde !!!
> A tak poza tym .Wkladalem ta plytke do : LG24x : ASUS40x i 36x :
SAMSUNG32x
> :o) :PIONIER 32x :CDR(w?)-Plextor (jakis roczny model) .......i jeszcze do
> kilku innych , zadna z nich nie umiala sobie poradzic z ta plytka tylko
> TEAC -i .
>
> Panowie . Czy ktos sie spotkal z podobna sprawa ( chcialem napisac "na
innej
> nagrywarce" ,ale nie bede juz mieszal .Chodzi mi wogole...
> Pozdrawiam

Chyba coś w tym jest , mam wypal. Yamaha 4416 IDE , i raz kiedys zle sie
nagrala plytka , ale tak , ze nawet nagrywarka nie mogla jej przeczytac ,
twierdzac , ze plytka jest pusta i na dodatek read-only .
Próbowałem odczytać ją na różnych napędach i nic , żaden napęd nie mógł jej
odczytać z wyjątkiem teaca x 40 . Ten napęd to CUDO , on czyta po prostu
wszystko , porysowane , pogięte . I tu chciałem zwrócić uwagę na jedną
bardzo ważną kwestię . A mianowicie zastanawia mnie fakt ,w jaki sposób
przeprowadzają testy korekcji błedów dla CD-ków ludzie testujący sprzęt np .
w CHIPIE ? Czy wrzucają jedną porysowaną płytkę do wszystkich napędów i
patrzą z jaką prędkością i w ilu proc. odczyta ją każdy z czytników ?
Przecież korekcja błedów to najważniejszy parametr przy zakupie czytnika ,
b. ważna jest też trwałość czytnika . Ostatnio kupiłem kumplowi napęd ASUS x
40 , który , to w teście Cd romów x40 miał pierwsze miejsce w kat Power , i
cechował się 100% korekcją błedów . Po zakupie okazało się , że nie czyta
połowy płyt , tych , z którymi teac40 radził sobie bez zająknięcia . I co z
tego , że te mniej porysowane asus zczytał w 5 min a teac w 7 min. Na co mi
czytnik nawet 70 x , który się wyłoży na połowie porysowanych CDków ?
IMHO TEACx40 is the best !!!