Re: Koniec Microsoftu, koniec pewnej epoki ?

Autor: Arkadiusz Danilecki (szopen_at_aurora.put.poznan.pl)
Data: Fri 05 May 2000 - 13:57:57 MET DST

In article <3912945C.E63A2A95_at_ichf.edu.pl>, Karol Michalak wrote:

>Bo i nie było Na pecety pierwaszym systemem był NT. Patrz
>news:3912932D.344C4FC3_at_ichf.edu.pl. Jasne?

Czyli przyznajesz mi racje? poza tym 386BSD powstal wczesniej niz NT
ktory w 92 byl w wersji beta. Szkoda ze niw wiem czy Xenix byl 32-bitowy
i kiedy ukazal sie NeXTStep. Hm.. zaraz odpalimy infoseeka
i poszukamy

I co my tu mamy:
http://www.datametrics.com/tech/unix/uxhistry/hst-hand.htm
http://www.worldowindows.com/wintime.html

XENIX nie byl 32-bitowy
windows NT released august 1993
windows 95 august 1995
UnixWare 1991 (czy byl od razu dla C - zaraz poszukamy)
o, mamy w 1991 solaris, ale raczej nie byl dla PC od razu.. poszukamy
BSDI : 1993
1991 - first official release of linux with bash, kernel and gcc
1992 - 0.95 linux
1995 SCO UNIX - ni episze jednak miesiaca...
1990 - poczatek pracy nad HURD
1992 OS/2
1992 Solaris dziala na sparcach i intel PC. nie musze przypominac ze solaris by;
32 bitowy
ha! jest: Next wychodzi dla intelPC w 1993. tez byl 32bitowy

I cio? Wyszukanie potrzebnych informacji na sieci zajelo mi cos
kolo 15 minut, korzystjac z infoseeka i alltheweb. Wyglada na to,
ze w 1992 byly juz co najmniej trzy 32 bitowe OS komercyjne dla
PC. (PC inetla). W 1993 doszedl nastepny, a w 1994 byly juz
dzialajace nastepujace 32 bitowe OSY:
solaris, unixware, os/2 , next, nt, bsdi
i do tego trzy darmowe: freeBSD (i wszystkie z rodziny BSD ), HURD (w
powijakach wlasciwie) i linuks.

Czy teraz przyznasz mi racje ze to bylo marketingowe
klamstwo z tym pierwszym 32 bitowym systemem operacyjnym win95?

A.D.Danilecki "szopen"

--
Linux registered user nr 160460
Od władzy ludu wolę władzę ludzi