problemy z dyskami, dlugie

Autor: Wojtek Frabinski (wojtekfr_at_alpha.net.pl)
Data: Mon 01 May 2000 - 09:54:12 MET DST

Jest sobie komp ABIT BE6-2 celeron433_at_433 :-) 128 MB RAMu, Riva TNT2 i
Seageta Baracuda 20GB, DVD. Baracuda podłączona do UDMA66, DVD jak
primary master. Do tego stary segate medalist 2,5 GB sypiący
badsectorami. Najpierw po zabawie fdiskiem na starym dysku system
przestał startować. Dokładnie wyglądało to tak, że zaraz po niebieskim
ekranie kontrolera udma, w miejscu w którym powinna pojawić się
tabelka z informacjami o systemie, jest ciemny ekran z mrugającym
kursorem w prawym górnym rogu. Stary dysk coś ryje, ale nic się dalej
nie ruszyło (czekałem długo).
To samo było po podłączeniu starego dysku do starego kompa (jakaś
płyta pcpartner, AMDK5) jako jedyny dysk. Więc zwaliłem winę na stary
dysk. Ale co dziwne ten sam dysk na 2 innych kompach odpalał się.
Dalej sypał badsectorami, ale przynajmniej system startował.
Ale nie przejął się tym zwalając to mimo to na dysk.
Ale wczoraj kumpel przyszedł z Seagetem 260 MB. Na początek po
podłączeniu komp w ogóle się nie włącza, jest martwy. Po odłączeniu
raz wystartował, potem znowu nie chciał się włączać. Myślałem, że to
przełącznik, ale zastępczy zrobiony z 2 kabelków tak samo raz włączał,
raz nie ( z tym, że najczęściej nie startował po podłączeniu drugiego
dysku). Czyżby zasilacz nie wyciągał? A może to jakieś problemy z
włączaniem Abita, coś kiedyś o tym tu było.
No ale w końcu włączył się z drugim dyskiem i ... ten sam zwis zaraz
po starcie co przy moim starym dysku. To samo na primary slave (razem
z DVD, i jedyny na secondary.
Ja już naprawdę nie wiem o co chodzi temu kompowi :-(
Do serwisu nie mam nawet co chodzić, bo trafiłem na takich debili
informatycznych, że o gorszych trudno :-(((, spędził bym tydzień bez
kompa i stwierdzili by, że wszystko jest ok.
POMOCY !!!

--
Wojtek Frabinski
wojtekfr_at_alpha.net.pl