Re: UATA i UDMA

Autor: Piotr Kolodziejczyk (piotr_at_ultra.cto.us.edu.pl)
Data: Fri 28 Apr 2000 - 13:37:59 MET DST

Radoslaw Sokol wrote:

> Ano rzeczywiście. Teraz nad tym pomyślałem i stwierdziłem, że
> w końcu IDE to przedłużenie szyny ISA, która już od jakiegoś czasu
> jest 16-bitowa. Zresztą na co by było aż 40 żył :) (choć SCSI ma
> 50 na 8 bitów :) ).
Masa, panie masa :) SCSI miewa tez 25 zyl, a IDE 80 zyl.
Flopka ma 34 zyly - 1/2 to GND.

> Człowiek jednak całe życie się uczy.
Dokladnie.
Kiedys (tworzac kontroler hdd do Amigi - bedzie z 10 lat temu) sie
zastanawialem jak to jest, ze rejestry hdd w PC maja kolejne adresy -
czyli tak, jakby byly 8 bitowe - ale gdy zapisujesz word'a to trafia on
do jednego rejestru, a nie do tego wlasciwego i natepnego...
Potem doczytalem, ze w ATkach jest jakis cudaczny konwerter cykli
magistrali.

> Czyli 1/4 PCI dla trybów PIO-4, MWDMA/2 i UDMA/33 oraz 1/2 PCI
> dla UDMA/66.
Czy aby napewno 1/4 PCI dla UDMA? :)

Pozdrowienia,
Piotr