Re: Płyta @ karta

Autor: GLide (glyder_at_priv3.onet.pl)
Data: Wed 26 Apr 2000 - 23:45:27 MET DST

On Tue, 25 Apr 2000 03:47:22 GMT, "Henryk Marczak"
<hemaru_at_friko5.onet.pl> wrote:

>Witam serdecznie!
Ja tez!
>Następne Konieczne Uzupełnienia do mojej wiadomości:
>(jak widać, póki co, dyskutuję sam z sobą) ;)
Moze dorzuce swoje trzy grosze.

Brrr..... Dlaczego?

Ten ASUSS to jedno z najtanszych rozwiazan dla systemu z IEEE-1394.
Nie pamietam ile obecnie kosztuje, ale podejzewam, ze taniej niz
osobny interfejs + porzadna plyta. Warte rozwazenia gdyz przesyl
obrazu z kamvidu do koputera i z powrotem nie powoduje zadnych strat
jakosci - inaczej niz to ma miejsce w rozwiazaniach analogowych.

>Już raczej zrezygnowałem z tego gniazda w płycie, gdyż dowiedziałem się,
>że w gniazda IEEE-1394 wyposażone są karty do montażu Video.

Tutaj ceny sa o wiele wyzsze niz w/w plyty (ze wzgledu na stosowany w
nich czesto sprzetowy kodek MPEG2). Funkcje taka posiada np. Miro
Video DV500 (ok. 6000zl). Tanszym rozwiazaniem jest Miro Studio DV -
kosztuje ok. 1600zl u polskiego dystrybutora - firmy ARAM. Cena tej
karty moze wydawac niska, lecz nie jest to w pelni sprzetowe
rozwiazanie (jak w plycie ASUSA) Karta ta to wlasciwie tylko zestaw
we/wy IEEE1394. Kodek materialu video wykorzystuje procesor. Jesli ma
sie mocny sprzet praca na takim sprzecie noze byc calkiem wygodna.
Z innych propozycji wymienic mozna jeszcze DV Max produkowany przez
HDP Electronics. Parametry podobne jak v Miro Studio DV - cena
ok.1100zl.

Jesli chodzi o karte ASUSA to moze byc to niezle rozwiazanie, ale moze
wrto zastanowic sie nad Mtroxem Dualhead?

Pozdrawiam
GLide