Re: Koniec Microsoftu, koniec pewnej epoki ?

Autor: Arkadiusz Dabrowski (dobrov_at_bszxdomain.edu.eu.org)
Data: Tue 25 Apr 2000 - 16:50:27 MET DST

On Mon, 24 Apr 2000 17:48:02 GMT, "Konrad 'Wild_Vise' Sobczak"
<kon_sob_at_friko6.onet.pl> wrote:

>Osobiscie bardzo bym chcial aby za moich mlodych lat runely stadarty (soft,
>bron boze sprzet) ale nie stanie sie to przeciez z dnai na dzien. Nawet jak
 ^^^^^^^^^^^^^^^^
Masz na myśli tę ubloweania godną przestarzałą architekturę zwaną
PC-tem, tudzież zastosowany w niej procesor, który trzymając na siłę
archaiczny standard z definicji musi być mało wydajny ?

>dlaczego? Abo, pamietacie czasy 8 bitow i niekompatybilnosc pod kazdym
>wzgledem Atari z ZX'em? Boje sie aby nie stalo sie to z os'ami...
>Watpie aby IBM i np. Sun napisaly takie systemy aby ich jadra byly
>kompatybilne co w najwiekszym skrocie prowadzi do mozliwosci zainstalowania
>aplikacji z jednego na drugim...

Po co instalować tą samą aplikację na różnych osach ? Mądry producent
zapewni wersje na różne platformy, bo jak nie, to się nie przebije.
(Już teraz mamy wiele programów znanych z windozy w wersjach na
linuxa).

>podsumowujac bardzo chcialbym moc powiedzec swojemu wnukowi (jak kiedys bede
>go mial ;-): "wiesz wnusiu, kiedys byl taki os win95, to byl shit..." ale
>jakos tak wolalbym zeby to byla powolna przemiana a nie gwaltowna rewolucja
>(choc cholera wie co lepsze)..

Podejrzewam, że rynek pójdzie w stronę daleko idącej zgodności
interfejsów programistycznych w różnych systemach lub w stronę
bibliotek-fasad konwertujących dobrze zdefiniowane uniwersalne
interfejsy (np. open-gl) na odwołania do funkcji danego systemu.
Odmianą tego rowziązania, która ma oczywiste wady (wydajność) ale już
świetnie działa jest java, czyli kod niezależny od platformy (fasadą
jest sama machina javy).

Uważam, że z upadków monopoli zawsze należy się cieszyć.

Mam nadzieję, że szybko slag trafi telekomunę, bo mam z tą żywą ostoją
starego systemu osobiste porachunki.

Arkadiusz Dąbrowski