Re: Koniec Microsoftu, koniec pewnej epoki ?

Autor: Tomasz Stafiński (jenot_at_mi5.org.uk)
Data: Tue 25 Apr 2000 - 10:53:51 MET DST

Na pl.comp.pecet rdr <rdrozd_at_go2.pl> napisał:
> [...]
> Netscape nie byl interpretowany przez inne przegladarki (inne, nie tylko MS
> Explorer) roilo sie od tagow "Netscape specific". Czy ktos strasznie
> krzyczal o "monopolizacji", o lamaniu standardow? Ostatnia chryja Suna
> dotyczaca Javy. MS zastosowal interfejsy native (2) niezgodne ze
> specyfikacja Suna (ten zgodny oczywiscie tez implementuje). A przeciez w
> dokumentacji do Javy mozna przeczytac o 4 (!) interfejsach, z czego jeden
> jest... Netscape'a. oczywiscie niekompatybilny z Sunowskim - czy
> slyszeliscie o sprawie wytoczonej Netscape'owi przez Suna?

AFAIR w sprawie Sun vs. Microsoft chodziło o to, że rozszerzenia MS
*nie działały* na innych platformach niż Windows, a Java z założenia
jest wieloplatformowa. O VM Netscape'a nie wspominam, żeby nie zacząć
kląć. Widziałeś kiedyś toto działające? Ja nie...

> Gdyby nie MS do dzisiaj z zazdroscia patrzylibysmy na Specjalistow z IBM jak
> na herosow, a Oracle + Unix mialyby tylko banki i bogate firmy. Ostatnia
> promocja MS na SQL 7.0 (w zeszlym roku) spowodowala rowniez spadek cen
> Oracle - czytaj: SQL 7.0 naruszyl monopol Oracle w dziedzinie relacyjnych
> baz danych.

Dziwne, o jakim monopolu piszesz? Ja na ten przykład używam Informixa
a na MS SQL nie przesiadłbym się nawet, gdyby był za darmo.
Obniżenie ceny Oracle IMHO bierze się nie z konkurencji
z MS SQL ale raczej z rozwiązaniami Open Source (popatrz na darmowe wersje
Informix, Sybase, Oracle, IBM DB2).

> Czekam z utesknieniem chwili, kiedy jakis ambitny prawnik dojdzie do
> wniosku, ze jezyki C/C++/Pascal i jeszcze kilka innych sa be, bo wlada nimi
> ogromna liczba programistow, w zwiazku z czym nakaze pisania programow w
> jezyku NZNSJS (Najbardziej Zajebisty, Najbardziej Standardowy Jezyk Swiata).

Zauważ, ile jest implementacji C/C++/Pascala różnych firm, a ile firm
produkuje Windows? Twoje analogie są nieco pokręcone, o ile w ogóle
można je nazwać analogiami.

Pozdrawiam,

--
Tomasz Stafiński jenot_at_mi5.org.uk