darmowe oprogramowanie do obróbki video

Autor: Jacek Popławski (jp_at_ulgo.koti.com.pl)
Data: Mon 24 Apr 2000 - 23:11:41 MET DST

  Poszukuję darmowego oprogramowania do obróbki video. Może być pod Windows 98,
chociaż najlepiej oczywiście, aby było to coś pod Linuxa. Dokładnie potrzebne
mi są programy realizujące następujące funkcje:
- konwersja avi (jakiegoś dziwnego, explorer mówi, że jest uszkodzony, a robi
  mi go oryginalny soft do karty telewizyjnej) do formatu mpeg-1 lub/i mpeg-2,
  mam jedynie jakieś programy avi2mpg1 i avi2mpg2, pierwszy twierdzi, że
  nie może wczytać *.avi, drugiego w ogóle nie potrafię uruchomić
- wycięcie i sklejanie plików avi i/lub mpeg
- przepuszczenie filmu przez jakiś filtr - zwiększenie kontrastu, jasności,
  etc...
- zrzucenie pojedynczych klatek z avi i/lub mpeg

  Najchętniej poznałbym opinie ludzi mających już doświadczenie z takimi
programami.