Re: Abit BE6-II i UDMA66 ???

Autor: Grzegorz Mazur (nospam.gregu_at_gmx.net.nospam)
Data: Mon 24 Apr 2000 - 01:43:13 MET DST

Wonderwall wrote in message <6BCM4.32414$hK2.629189_at_news.tpnet.pl>...

>już
>
>podaj twoj wynik w Sandrze,... a moze sie krepujesz (niskich wynikow). To
ze
>system nie zwalnia, jak piszez to juz sporo. ;-)

Widzisz, są dwie grupy użytkowników komputerów. Jedni wierzą benchmarkom,
takim jak Sandra, inni nie. Ja zaliczam się do tej drugiej grupy, po pewnym
incydencie z Sandrą w wersji (AFAIR) 99. Wtedy to, przy badaniu właśnie
prędkości dysku, Sandra potrafiła zmieniać zeznania (i to o znaczącą
liczbę!!!) w zależności od ilości RAM w kompie - 64MB inaczej, a 96MB
inaczej... Poza tym pokazywała wyniki, które sprawdzone prostym kopiowaniem
i czytaniem plików, okazały się bezsensowne... Nie chcę tu napadać na
Sandrę, bo jest to pewnie jeden z bardziej kompleksowych programów do
testowania, ale uważam, że wszystkie wyniki benchmarków tego typu należy
brać z lekkim przymrużeniem oka i raczej weryfikować. Poza tym najlepsze
chyba jednak są testy aplikacyjne...

>polegał...
>
>NIESTETY. programik typu VirtualDub olewa jakies osiagi nizszego poziomu i
>sie mozoli. Proponuje wiec olac testy niskich poziomow ;-)

Tak, ale np. zmiana driverów sterownika (tak samo jak ilość uruchomionych
aplikacji, system operacyjny, cache dyskowy w systemie, ilość pamięci...)
wpływa ZNACZĄCO na zmianę testów wysokiego poziomu (a drivery zawsze można
poprawić, programy zamknąć, pamięć rozszerzyć), natomiast test
niskopoziomowy jest na nie odporny, jako że na ogół działa na portach
sterownika IDE (ew. SCSI). W ten sposób pokazuje rzeczywiste możliwości
duetu dysk-sterownik (no i magistrali PCI i pamięci, ale te na ogół są tym
szybszym ogniwem w całej zabawie).

Wracając do VirtualDub - może jest jakiś inny powód takiego zachowania? Np.
zła konfiguracja, konflikt przerwań itd...

Wiesz, Podziwiana Ściano, mam na tę sprawę swój pogląd, ty masz swój. Nie
sądzę, żeby udało mi się przekonać ciebie, ani żeby udało się tobie
przekonać mnie. Dlatego najlepszy pomysł to EOT, jeśli nie masz nic
przeciwko temu, bo się robi dyskusja nt. wyższości świąt Wielkiej Nocy nad
Bożym Narodzeniem.

Pozdroofka...

--
====