Re: Aktywna Partycja

Autor: [ Fencer by \(s\)word ] (fencer_at_polbox.com)
Data: Wed 19 Apr 2000 - 10:16:11 MET DST

Uzytkownik "Krzyss" <krzyss_at_eurintrade.com.pl> napisal w wiadomosci
> Stalo sie :((( mialem HDD 14.6 Gb i jedna partycje ktora nie byla
> aktywna mialem na niej okolo 1.2gb danych i najpierw zrobilem a potem
> sie zastanowilem. Chcialem na niej postawic winde wiec wlaczylem fdisk i
> uczynilem ja aktywna zrestartowalem kompa i sie okazalo ze trzeba ja
> sformatowac :((( (system nie moze czytac z okreslonego urzadzenia)
> Czy istnieje jakis sposob zeby odzyskac te dane ?? Moze jakims innym
> programem do partycjonowania "Partition Magic" ????
> prosze powiedzcie czy jest jeszcze jakas szansa na odzyskanie tych
> danych ????

> [...]
Jesli wszystko inne zawiedzie wypróbuj ta metode.Powinna zadzialac jezeli
nie formatowales dysku po uzyciu fdiska (który nie kasuje danych i nie
zmienia FAT'u , a jedynie tablice partycji) oraz ustawienia w BIOS
dotyczace dysku (NORMAL, LBA, LARGE) sa identyczne jak w chwili gdy
tworzyles partycje, która chcesz odzyskac.Podlacz dysk jako primary slave
lub secondery master (tzn.jako drugi dysk (niebootowalny) w kompie).Uruchom
fdisk i usun partycje aktywna .Nastepnie utwórz identyczna partycje jaka
byla na samym poczatku(czyli z tego co piszesz primary DOS) zanim utworzyles
partycje aktywna.Nie formatuj dysku.RESET i ..........OK?

Pzdrówka,
Irek Makowski