Odp: Stukanie twardego dysku.

Autor: tpnet (av16_at_alpha.net.pl)
Data: Tue 18 Apr 2000 - 14:45:23 MET DST

Użytkownik Lomax <zymronspam_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8dfl69$mof$1_at_sunflower.man.poznan.pl...
> Posiadam twardy dysk Caviar 6,4 GB. Problem polega na tym, ze okresowo
> dysk wlacza sie w czasie kiedy nie jest wykozystywany i wydaje z
> siebie rytmiczne stukanie.
Niestety musze cie zalamac , mialem dokladnie takiego Caviara 6,4
przez 60-80 dni i po okresie stukania (jakies 3 tygodnie) podczas
bezczynnosci
przestal ... startowac. Po wylaczeniu kompa nawet na 10 min. zupelny brak i
komunikat - <insert bootable media in apropriate drive> pomagalo kilkukrotne
resetowanie lub po chamsku power on/of bardzo szybko i rytmicznie. Po takim
traktowaniu przez ok.5 min. budzil sie i bylo ok , uruchom ponownie
dzialalo ale po wylaczeniu na noc kaplica.
Nie wiem czy gubil sciezki czy co bo formatowanie nic nie dawalo, to samo po
swiezych instalkach 98/NT/Linux
Dysk byl gwarancyjny wiec dostalem za niego 6,4 fujitsu i do dzis chodzi jak
burza.
pawel