Re: Stukanie twardego dysku.

Autor: trsr (lysiak_at_it.pw.edu.pl)
Data: Mon 17 Apr 2000 - 11:16:30 MET DST

> Posiadam twardy dysk Caviar 6,4 GB. Problem polega na tym, ze okresowo
> dysk wlacza sie w czasie kiedy nie jest wykozystywany i wydaje z
> siebie rytmiczne stukanie.
> Nie jest ono zwiazane z czasem pracy dysku, czasami pojawia sie kilka
> sekund po wlaczeniu, czasem po kilku godzinach pracy. Dysk mam juz
> prawie rok i jak dotad nie bylo z nim poza tym stukaniem (ktore
> pojawia sie od poczatku) zadnych problemow.

:))) mam dostep do identycznego modelu dysku i sa te same odglosy
(najczesciej co sekunde lub 1.5). W kazdym badz razie jest to wymuszane
przez software umieszczony w programie samego dysku twardego, nic na to
nie poradzisz (moze poza zmiana owego softu :))) - z reszta sam sie
kiedys zastanawialem, czy nie jest to wina wina(9x), ale te same odglosy
byly wydawane nawet gdy tasma eide byla odlaczona. Krotko mowiac masz
2 mozliwosci: zmiana dysku na nowszy model lub przyzwyczajenie sie do tych
odglosow :)))

pozdrawiam