Re: Odp: Schneider 512k

Autor: sjarczyk_at_wsi.edu.pl
Data: Mon 17 Apr 2000 - 15:31:41 MET DST

Robert Szymczyk <szymczyk_at_alpha.net.pl> wrote:
> Widziałem coś takiego jakieś 10 lat temu - jest to po prostu zrobiona przez
> Amstrada/Schneidera przeróbka IBM PC XT (jak widzę - wersja 1512- 512kB
> RAM)
> miał (o ile mnie pamięć nie myli) 2 stacje 5,25 360kB, lub 1 stację i HDD
> (10 lub 20MB)
> Miał również rozszerzoną wersję karty EGA - dodatkowe tryby graficzne).

> Teraz raczej do niczego się nie nada....

To nie jest zaden XT. Jest to niemiecka wersja komputera Amstrad PCW8512,
jednej z lepszych konstrukci 8-bit. Komputerek posiadal dwie stacje 3",
umieszczone pionowo z boku kineskopu. Cala logika w obudowie monitora.
Komputer dzialal pod kontrola systemu CP/M. Swoja droga fajna rzecz dla
fanow informatyki, ale do nauki (w czasach wszechobecnych M$) raczej malo
przydatna.

Pozdrawiam
Sergiusz