Gigabyte

Autor: Filozoofil (zbyfek_at_pertus.com.pl)
Data: Mon 17 Apr 2000 - 12:52:56 MET DST

Gdzies tam kiedys Vindziu powiedzial:

> Ty sie ZByfus marnujesz jako jakis zapluty humanista :)) Swiat
> Logic) i CBD (Cumputer Based Dissinformation). Swiat czeka na Twoje
> osiagniecia :)))

Dzisiaj mogę Ci zaprezentować naprawdę dziwne osiągnięcie.
Kupiłem w niedzielę za trzy czapki śliwek płytę Gigabyte
na iEX i jest mi z tego powodu bardzo wesoło. Otóż jako
podkręcacz-amator tuż po wpakowaniu jej do obudowy
zabawiłem się zworkami. Oczywiście te od mnożnika
nie działały (przypominam, że mam Selera 333), jednak fajności
zaczęły się, kiedy przełączałem te od FSB. Spójrzta:
[a -- zworka na górze, A -- zworka na dole]
aaa -- Celerona 333/66
Aaa -- Celeron 343/68
aAa -- Celeron 375/75
AAA -- Celeron 416/83
AaA -- ...
AAa -- ...
i teraz kompletne zaskoczenie:
aAA -- Celeron 266/??
aaA -- Celeron 300A/??

W ostatnich przypadkach podawane częstotliwości
sprawdziłem za pomocą kilku sposobów (m.in. jakiś
program c't i Unreal). Teraz mam zagwozdkę.
Czy płyta schodziła poniżej 66 MHz, czy może mnożnik
został w jakiś sposób ominięty?! Stawiam na to drugie,
ale nie dam rady sprawdzić bez drugiego procesora,
którego nie posiadam. :(

Teraz pytania do grupowiczów:
1. Czy jest ktoś, kto chce sprzedać taką płytę? Albo inną na iEX? :)
2. Czy ktoś mógłby mi podesłać oak*.sys z W98?
3. Czy nowy SoftFSB ma w opcjach płytę GA-6EM v1.8?
Lub czy ma generator PhaseLink z końcówką "....66-05"?
4. Czy ktoś ma PDFa opisującego tę płytę? Albo upgrade BIOSu?

Dwa ostatnie pytania zadaję dlatego, że chwilowo nie mam dostępu
do żadnej przeglądarki internetowej, więc także uwagi typu "Ściągnij
sobie z www.gigabyte.com.tw proszę sobie darować".

ZBF