problem z ustawieniami pamieci

Autor: Michał Jarski (jarski_at_rubikon.net.pl)
Data: Sun 16 Apr 2000 - 21:39:10 MET DST

Vitam ;)

hardware:
płyta główna Acorp VIA81 + 64MB RAM PC100 + Celeron500 na
przejściówce

problem:
za Chiny Ludowe nie mogę ustawić pamięci na 100MHz, na płycie głównej są
tylko jumpery mnożnika (które i tak wydają się być olewane przez
procesor), w BIOSIe są ustawienia DRAM clock tylko HOST CLOCK I HOST-33
(!??) i ustawienia CPU HOST CLOCK 66/75/83/default
 - no i jak tu ustawić te 100MHz ???
Ponieważ to dziadostwo nie reaguje na moje manipulacje przy jumperach
mnożnika doszedłem do wniosku, że ten jest jakoś zablokowany (i
ustawiony na 7.5) przy stałej częstotliwości 66MHz. Zacząłem podejrzewać
przejściówkę, ale na niej jest tylko jeden jumper. Próbowałem nim
pomieszać, ale to nic nie dało - komp w ogóle nie chciał ruszyć.
Może ktoś ma jakieś pomysły ?
pzdr,
mj