Odp: Kilka pytań o dyski

Autor: Raf (arekb_at_promat.pl)
Data: Thu 13 Apr 2000 - 09:04:13 MET DST

Użytkownik "zuko / Shark von Cygnus" <shark_at_post.pl> napisał w wiadomości
> Witam.
> Chcialbym was poprosić o parę słów na temat następujących dysków:
> 1. Fujitsu. Wiadomo, najcichsze. A jak wygląda u nich wydajność oraz
> odporność na podkręcanie?
> 2. Maxtor. AFAIK w ogóle nie znoszą podkręcania. A jak ich głośność i
> wydajność?
> Napiszcie też, czy dyski 7200rpm są dużo głośniejsze?
> Z góry dzięki.

Fujitsu - dla mnie bardzo pewne i dobre dyski. Bardzo niezawodne, a to jedna
z najwazniejszych cech dobrego dysku. Jak 7200 - tego nie wiem, ale 5400 nie
sa demonami szybkosci. Pomimo to polecam je bardzo. Podkrecanie - mialem 6,4
GB, podkrecilem magistrale na plycie do 83Mhz, i wszystko bylo dobrze, ale
po zainstalowaniu sterownikow do busmasteringu wszystko sie rozsypalo, tzn.
partycje. Podobn 75Mhz tez im szkodzi. Po prostu nie lubia PCI na 40Mhz,
takie juz sa.

Maxtor - kolega kupil sobie jakis model 13 GB, czy cos takiego, 6800
obr/min, jesli dobrze pamietam. Wkladalem mu ten dysk do komputera,
instalowalem, i... bylem bardzo zaskoczony. Bardzo szybki, i bardzo cichy.
Jak z niezawodnoscia, nie wiem, ale uzywam jeszcze czasem Maxtora 170 MB,
emeryt ciagle zwawy, wiec moze firma stawia na dlugowiecznosc, kto wie;-)

--
Pozdrawiam
Raf