Re: Złamanie HASŁA!!!

Autor: Jacek Osiecki (joshua2_at_ciapek.uci.agh.edu.pl)
Data: Tue 11 Apr 2000 - 13:37:34 MET DST

Dnia 29 Mar 2000 13:52:39 +0200, Marek Z napisał(a):
>Być może przesadzam widząc w osobach pytających się o sposoby złamania
>haseł złodziei ale po pierwsze :

>- używam wielu haseł i nigdy nie zdażyło mi się żadnego zapomnieć

To, że Tobie się to nie zdarza, nie oznacza, że nikomu innemu nie może się
przytrafić.

>- jeżeli ktoś nawet zapomni hasła ma zdecydowanie ułatwione zadanie
>ponieważ może próbować różnych z ograniczonej puli ( kwestia kojarzenia )

Zwłaszcza, jak odgrzebie jakiś stary dokument...

>Podsumowując : Uważam, że nie należy na grupie podawać żadnych informacji
>ułatwiających łamanie haseł.

A to już jest tzw. "security by obscurity" - czyli leczenie objawowe...
problem polega na tym, że pewna znana wszystkim firma zrobiła takie
"szyfrowanie" plików, że można je bez problemu złamać. Z drugiej strony, w
dokumentach .xls czy .doc bezpieczeństwo nie jest aż tak istotne...

Pozdrawiam,

--
|            Jacek Osiecki               Kraków, tel. (012)-645 57 87       |
|mailto:joshua2_at_linux.uci.agh.edu.pl  http://www.joshua.radzisz.krakow.pl/  |