Re: 3com i EISA

Autor: Andrzej J. Turowicz (at_at_buchalter.com.pl)
Data: Tue 11 Apr 2000 - 08:06:27 MET DST

Znam te karty

Nie stwarzają problemów, pod Windows automatycznie sie konfigurują.
Niestety są już stareńkie.

W tym wypadku albo karta jest uszkodzona albo konfliktuje przerwaniem z
innym urzadzeniem albo, co jest najbardziej prawdopodobne nie zarezerwowałeś
w BIOS przerwania dla niej typu ISA.

Ta karta najbardziej "lubi" int10. Jewżeli masz sterownik SCSI to postaraj
sie aby miał INT11

Osobiście polecałbym Ci karty 3Com 10/100 np 905b dla początkujacych i 905c
dla troszkę wprawionych. Pewne kłopoty sprawiają karty 10/100 Longshine ale
sa tanie i w sumie niezłe.

Jeżeli masz instalcję średnią lub dużą, to biorąc pod uwagę fakrt wycofania
sie 3Com z rynku kart i hub'ów, niezależnie od opinii prasowych, lepiej
chyba strategie rozwoju sieci w firmie oprzeć o karty które maja perspektywy
kontynuacji. Ja powoli przenoszę sieć mojej firmy na karty Intell
EtherExpress Pro+ Management. Sa bezproblemowe, Windows sam je wykrywa, pod
Dos też są OK.

Pewnie jest takich kart wiecej ale ja akurat mam kontakt z Longshine, Intell
i 3Com, dlatego je polecam. Słyszłem dobre opinie o D-Link ale nie znam ich
osobiście.