Odp: AMD Athlon - warto?

Autor: Scorpio (scorpio_at_polbox.com)
Data: Tue 11 Apr 2000 - 00:42:51 MET DST

Użytkownik Marcin Steciak <steciako_at_priv.onet.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:38f206d0.593457_at_news.tpnet.pl...
> Mam zamiar kupic nowy sprzet do zastosowan domowych oraz pracy przy
> obrobce grafiki - duze skanowane pliki obrabiane w Corelu. Zastanawiam
> sie czy warto jest kupic profesora AMD Athlon 600 (1180 zl) czy lepiej
> byc wiernym Intelowi i kupic PIII 550 512kb (1210 zl).
> Tak przy okazji, czy ktos kto sledzi na bierzaco rozwoj sprzetu moze
> mi wyjasnic o co chodzi z ozn. SECC2, FCPGA. Obecnie mam plyte Asus
> P2B i PII. Czy potrzebna bedzie wymaina plyty przy przesiadce na PIII?
>
> Pozdrawiam
>
> Marcin Steciak

Bylo juz kilka postow tego typu i wszystkie wzbudzaly kontrowersje.
Geberalnie dyskusja zakonczyla sie na tym, ze jesli chcesz miec szybki,
niezawodny a zarazem tani procesor to kupujesz AMD Athlon, a jesli chcesz
miec koniecznie napis INTEL na procesorze i powodzenie u lasek ((: to
kupujesz PentiumIII. Roznica jest mniej wiecej taka jak porownanie dresu
Adidasa i garnituru (chociaz laski jakos na dresiarzy nie leca).
W przypadku zastosowan jakie cie interesuja wzial bym Athlona - bez
zastanowienia WARTO! W porownaniu do P3 512kb i biorac pod uwage roznice
zegarow K7 powinien byc o jakies 30-40% szybszy