Re: Jaki DVD-ROM?

Autor: Grzegorz GRYC (gg_at_ares.filg.uj.edu.pl)
Data: Mon 10 Apr 2000 - 14:57:59 MET DST

Hej

Michal Durys wrote:

> [...]
>
> Pioneer by mi odpowiadał, jednak moje obawy wzbudził fragment opisu
> tego napędu (http://www.dvd.info.pl/komputery/0020.html). Cytuję:
>
> "Przede wszystkim znaczne było obciążenie procesora. Przy 2-krotnej
> prędkości odczytu wyniosło ono aż 67%. Jest to jeden z najgorszych
> wyników, a przecież przy wykorzystaniu złącza SCSI powinno być
> odwrotnie. Średnia prędkość odczytu płyty DVD, wynosząca 3479 KB/s,
> także jest niższa niż w przypadku bliźniaczego modelu z interfejsem
> ATAPI."
>
> Czy jest to przydałość tego napędu czy po prostu wina słabego
Kontroler jest bardzo ważny.
Np. taniutkie prościaki często nie obsługują busmasteringu i wtedy
wszystko robi procesor...
A co do ustawień, to pewnie np. głupole nie włączyli synchronicznego
przesyłania danych (domyślnie wyłączone... a help Windows potwierdza, że
tak powinno być... heh... to była prawda parę lat temu, ale wszystkie
znane mi nowe CD SCSI pracują _TEŻ_ synchronicznie...).
Daje to wyraźną różnicę w szerokości pasma dostępnego dla urządzenia...
async to 5MB/s, sync FAST SCSI 2 to 10 MB/s, sync Ultra SCSI to 20 MB/s.

> Z kolei Toshiba odstrasza niską prędkością odczytu.
>
> Czy to rzeczywiście jedyne napędy SCSI jakie mam do wyboru?
Sądzę, że niestety tak :(
A dużo się rozglądałem, zanim złapałem Pioneera.

Zdrówkot
GG