Odp: Celeron 500 i co do tego

Autor: Kowalski (dragon991_at_poczta.wp.pl)
Data: Sun 09 Apr 2000 - 13:52:06 MET DST

Użytkownik Wiktor Dzierzecki - YanosiC <>
> nie kompromituj się jeszcze bardziej...please, bo znowu będzie
offtopic
> na kilometr.
>
> bulk to goly procesor ktory kupujesz w pierwszym napotkanym
sklepie -
> legalnie.
> box to wyposażony procesor ktory kupujesz w pierwszym
napotkanym
> sklepie - legalnie.
> oem to goly procesor ktory kupujesz na zasadach oem
(przynajmniej w
> teorii)
>
> w praktyce _nie do końca zgodnej z prawem_ bulki niczym nie
różnią się
> od oemów.
>
> Czy jeszcze są jakieś nieścisłości, na Boga? Arghh..
>
> --

Cos Ci powiem. Z tego co piszesz zauważyłem że masz dużo wiedzy
ale o zasadach sprzedaży tych procesorów i w odróżnieniu i
definicji bulka i OEM to się mylisz.

Bulk i OEM - to znaczy to samo. Procesor "goły" rok gwarancji i
sprzedawany przez Intela dla producentów OEM na swiecie i w
Polsce. Czyli dla IBM, Compaqa. Optimusa NTT itd. Sprzedają im
takie bo po cholere im te kartony, gdy oni przewalają dziennie
kilka, kilkanascie tysiecy. Musieliby zatrudnić dodatkowo kilku
ludzi do rozpakowywania procesorów. A ci odbiorcy trochę montuja
do produkcji komputerów a reszte po cichutku, puszczają je na
rynek do hurtowni. Nie moga tego robić ale tłumaczą się tym, że
te są już im nie potrebne bo montuja już nowe kompy z lepszymi
procesorami a te wyprzedają. Tak naprawdę to poprostu z tego mają
dodatkowe zyski, ponieważ kupujac OEM (bulki) dostaja cholernie
niską cene w porównaniu do obowięzujących rynkowych.

Natomiast BOX (IBP) to procesory które Intel sprzedaje tylko swym
dystrybutorom. W Polsce jest ich tylko trzech. I z tamtąd dostaja
sie one do sklepów czyli póżniej dla nas lub sprzedają innym
mniejszym producentom komputerów.
Myslę że tu można temat zamknąc.