Re: Odp: Pentium czy AMD

Autor: ZZn (zimnyzenon_at_hotmail.com)
Data: Sat 08 Apr 2000 - 20:53:55 MET DST

The EaGle napisał(a):

> A to dobre. Nie miałes kiedys feleronego CPU? Bo ja tak, za czasow Pentiuma
> 100Mhz - ciagle sie wieszał, nie był krecony.

Szlif? :-)) To sie zdarza, ale na rzadko. Na ogol stabilnosc zestawu
zalezy od plyty. Dlatego zawsze mowie ludziom, ze na plycie nie warto
oszczedzac.

> A do PIII nie ma rozsadnych pamieci, a do K7 jest VIA. Wydajnosc PIII przy
> SDRAMach na i820 jest sporo nizsza niz na Athlona na tych samych kosciach.

Tylko, ze P3 smiga pod BX-em... Co do wydajnosci to tez roznie z tym
bywa, a VIA nie jest najrozsadniejsza konstrukcja - jeden przyklad:
Kontroler dysku twardego UDMA66 (zintegrowany z mostkiem polnocnym)
laczy sie z pamiecia za posrednictwem szyny PCI... To jak on ma uzyskac
duza wydajnosc? Nawiasem piszac AMD od roku sie odgraza, ze zrobi nowy
chipset pod ATHLONA, a ja czekam i czekam i nic.

> Przede wszystkim K7 jest nowa architektura a PIII ma zaleciałości z
> Pentiumów np kooprocesor.

No coz... ZTCW raczej oddzielna jednostke (2 szt.) do obliczen
zmiennoprzecinkowych i dodatkowe jednostki do SIMD... Ale to oczywiscei
nie to. Problemem moim zdaneim jest za mala pamiec cache L1 i
niedopracowana jednostka tlumaczaca instrukcje na mikrokod.

> BX jest spoko ale jego czas juz mija nie ma sensu kupowac starej technologii
> jak sie ma troche grosza wiecej na sprzet. Proponuje K7.

A plyta? K7M, K7V? Jak nie przetestuje tej drugiej, to sie nie
wypowiem...

--
        Pozdrowienia, Zen0n
Zlota mysl na dzis: Maksymy Gorkiego.