Re: p3 500E czy 2x cel 500????

Autor: Witold Masznigut vel Vitto (vitto_at_box43.gnet.pl)
Data: Tue 04 Apr 2000 - 22:26:19 MET DST

>Dnia Mon, 03 Apr 2000 00:04:47 +0200 , Vindex <vindex_at_post.pl>

>Uklady
>Wszystko? :)) Poczytaj sobie troche o Gary'm, Pauli, Agnus itp. to
>moze zrozumiesz

poniższe info może a nawet na pewno będzie zawierać trochę błedów ,
(ostatnią amisię miałem 10 lat temu i nie chce mi się szukać
dokumentacjii do niej) , ale powinno oddać głębię sprawy :))

Agnus (a później FatAgnus) - zarządzanie pamięcią

Paula - obsługa muzyczna o której ówczesne pecety bez *drogich* kart
muzycznych mogły pomarzyć i obsługa portów we/wy

Gary & Denise - cała reszta między innymi sprzętowy i bardzo wydajny
blitter i cooper (grafika)

tyle to by było do 500'tki oczywiście w bardzo dużym uproszczeniu
czyli same układy specjalizowane.

>Specjalne oprogramowanie nie mialo tu zadnego znaczenia. MC68xxx i i86
>nie mozna porownywac na podstawie cz. zegara. A wydajnosc wynika
>wlasnie z ukladow specjalizowanych - dlatego w sprzetowym scrolling'u
>do dzis pecet nie dogonil Amigi

byłbym nawet skłonny stwierdzić że dopalacze PC'towskie powstały
między innymi po to aby blaszak mógł dogonić amisię graficznie bez
jakichś olbrzymich nakładów na moc procesora
(oczywiście ówczesny pecet)

>Kolejny chybiony przyklad. Konsole to jeden uklad specjalizowany na
>drugim

jakby na to nie patrzeć chociażby możliwośći playstation i peceta - a
jak podało (chyba) kiedyś samo sony to nie jeszcze na jedynkę gry
,która wykorzystywała by możliwośći konsoli w 100 %

--
Vitto
icq 35604090 - vitto_at_box43.gnet.pl