SDI - zaproszenie do dyskusji (dlugie)

Autor: Geralt (geralt_at_2n.pl)
Data: Mon 03 Apr 2000 - 22:29:52 MET DST

Hejka!

A ja mam inne pytanko - chodzi o umowe z TPSA. Czy ktos umie
odpwoiedziec na nastepujace pytania:
1) "Umowa moze byc rozwiazana przez TPSA przez pisemne oswiadczenie
przeslane przesylka polecona za 30 dniowym wypowiedzeniem (...)"
Czy to znaczy, ze TPSA moze wszystkich zrobic w bambuko :-)? Na upartego
moglo by wyslac wszystkim wypowiedzenie (nawet po pierwszym dniu
uzywania SDI). Uzyskuja bezzwrotne 999 zl i zwraca sie im sprzet
Ericssona :-) - cool zapis.
2) "Umowa moze ulec zmienie po uzgodnieniu zmian przez obie strony".
To jest zrozumiale. Teraz dalej:
"Zmiana Umowy nastepuje w formie pisamnego aneksu do Umowy pod rygorem
niewaznosci"
W swietle tego co wyzej napisane, mozna to tylko na pismie zrobic
(zmiane umowy) i jak rozumiem nie na pismie jest nie wazna.
A teraz jest dobre:
"TPSA zastrzega sobie mozliwosc zmiany warunkow technicznych i
handlowych swiadczenia uslugi SDI w szczegolnosci po zakonczeniu okresu
pilotowego"
Czyli jak to ma sie do tego wczesniej :-)? Niby zgoda obu stron, a teraz
zastrzegaja sobie mozliwosc zmiany warunkow umowy. Kto pisal te
warunki???? Sami sobie przecza - mnie by zatrudnili to bym napisal im
lepsze warunki i mniej sprzeczne :-)...
Dalej:
"TPSA powiadomi odrebnym pismem z co najmniej 30 dniowym wyprzedzeniem o
zakonczeniu okresu pilotowego swiadczenia uslugi SDI i poinformuje
jednoczesnie o nowych warunkach swiadczenia uslugi"
To tez swiadczy o tym, ze to nie zadne uzgodnienie stron te nowe
warunki, tylko narzucaja.
3) Fajne sa tez przepisy (choc one moze nie sa juz takie zle jak
poprzednie, ale moga byc dwuznacznie rozumiane):
"TPSA nie gwarantuje przepustowosci transmisji do zasobow
internetowych".
"TPSA ponosi odpwoiedzialnosc za niewykonanie lub nienalezyte wykonanie
uslugi wylacznie na zasadach okreslonych w ustawie o lacznosci"
Ten ostatni przepis po prostu nie moge interpretowac, bo nie mam tej
ustawy a nie chce mi sie jej specjalnie odnajdywac i czytac :-).

Podsumowujac umowa napisana jest w jednym miejscu nie jasno, a w ogooe
jest pisana z pozycji monopolisty (co widac). Daje tez TPSA mozliwosci
sporych manipulacji.

Pare przykladow:
1) Wyobrazmy sobie ze ktos kupuje za 999 zl i placi 160/miesiac. Za
kilka dni przychodzi mu wiadomosc, ze zmieniaja sie warunki ikonczy sie
okres pilotowy. Teraz np. zalozenie kosztuje 100 zl a abonament 200 zl
(sytuacja hipotetyczna).
I co - ten ktos jest wyrolowany (nie mowie juz jak rozwiazom z nim po
miesiacu uzywania - 1159 zl na miesiac ten ktos by zabulil za
uzytkowanie SDI :-) ).
2) Duzo osob zaklada sobie SDI i chodzi wszystko jak zolw - tez sie
wykreca tym zapisem o przepustowosci...
3) Sa calkowicie zabezpieczeni, bo ja zobacza, ze im sie nie oplaca,
badz cos nie idzie to moga z wszystkimi roziwazac umowe, a i tak od
kazdego na stale zabula po 999 zl (nie liczac abonamentu) i jeszcze
sprzet odzyskaja.

Bylbym wdzieczny jesli ktos z TPSA - o ile czyta to - moglby sie
ustosunkowac do tych watpliwossci - zreszta namawiam wszystkich do
dyskusji.

A teraz dodatkowe pytanka:
1) Czy ktos wie kiedy skonczy sie ten okres pilotowy (jakby sie
dowiedzial to prosze o info :-)) do mnie lub na grupe).
2) Jak tam wrazenia tych osob co juz maja - jakie pini np. na polskim
serwerze w UT i szybkosc transmisji itp.).
3) Jak sadzicie czy cena po okresie pilotowym spadnie, nie zmieni sie,
czy wzroscinie - ja stawiam na spadnie...

Ps. Mimo wszystko uznaje SD z aniezla alternatywe dla modemowca (gdzie
nie ma mozliwosci innego dostepu do i-netu). Gdyby tylko nie ta zaporowa
oplata 999 zl i te zapisy w umowie (jak ktos buli bezzwrotnie 999 zl to
chce dluzej tego uzywac i bez naglych zmian w gore ceny) to by bylo duzo
lepiej. Albo gdyby wprowadzili 999 zl kaucji.

Pozdrawiam :-)
Geralt