Re: Error Reading Partition Table (MBR)

Autor: NatcH (przemko_at_neptun.ci.uw.edu.pl)
Data: Mon 03 Apr 2000 - 19:09:58 MET DST

> Przy próbie uruchomienia dysku SEAGATE ST31082A w komputerze za pomocą
> Disk Wizzard'a Seagate'a wyskoczył mi komunikat:
>
> Error Reading Partition Table (MBR)
> Error Code = CC00H
> Write Fault
>
> Na tym dysku nie dało się zalożyć żadnej partycji, więc uciekłem się
> do pomocy ww programu. On jak to widać również mi nie pomógł.
> Czy da się jakoś rozwiązać ten problem, czy dysk nadaje się już tylko
> do przyciskania papieru?
> Z góry dziękuję za pomoc.

MBR (MasterBootRecord) jest czasem atakowany przez wirusy i tablica
alokacji nie jest widziana przez "normalne" systemy operacyjne. Ratunkiem
może być jakiś partition manager Ontraca lub Partition Magic PowerQuesta,
ew. Disk Editor (dosowy) z Nortonów Utilitesów (np. 2000).
Błąd odczytu MBR-a to jeszcze nie tragedia, lecz jeśli następne działania
nie przyniosą rezultatu...

Życzę szczęścia
Przemko / NatcH
przemko_at_neptun.ci.uw.edu.pl