Klopot z Abitem, klawiatura i czyms jeszcze:((

Autor: Marcin (jedryszm_at_tt.com.pl)
Data: Mon 03 Apr 2000 - 07:46:17 MET DST

Witam.
Mam dosc powazny problem z kompem - byc moze ktos sie z takim czyms spotkal.
Zrobilem sobie upgrade kompa - ze starego zostala mi karta grafiki S3 Trio
32/64 2 MB PCI,
ktora pozniej mialem zastapic jakas AGP. Nowy komp wygladal wiec
nastepujaco:
-Plyta glowna Abit BE6-II bios PO
-Procesor Celeron 466+oczywiscie przejscowka do SLOT1
-pamieci 2x64MB DIMM PC-100
-stara sprawdzona klawiatura (!) DIN + przejsciowka na PS2
-nowa obudowa ATX
-stary sprawdzony dysk FUJITSU 8,4GB niestety nie UDMA66
-stary sprawdzony CD LG x32
-stary sprawdzony floppy
-sprawdzony monitor
-no i stara sprawdzona S3 na PCI

No i nie dziala - tzn jest kilka objawow:
1. Po dluzszej pracy (moze to byc 40 minut albo godzina, dwie) zaczyna
piszczec monitor (wysoki dzwiek dochodzacy z tylu monitora) - lecz nadal
wyswietla. Ponadto jesli wowczas zresetowac kompa to
po restarcie komp wstanie bez klawiatury - klawiatura calkowity zwis - pala
sie wszystkie kontrolki na klawiacie (albo np tylko Scroll Lock) i komp
dziala ale nie reaguje na klawiature.
2. Zdarzalo mi sie ze klawiatura przestawala dzialac nagle pod windami...
3. Plyta ma problem czasem z wykryciem karty grafiki - wyjalem i wlozylem
S3 - jezeli juz wstaje to kalwiatura zwis...Wlozylem pozyczonego Intela 740
AGP - wstaje, klawiatura zwis.. Wylaczylem na jakis czas calkowicie
zasilanie - pomoglo..
4. Nie wiem czy to normalne ale jesli na czuwaniu (kochany atx) poruszyc
karta grafiki - na pewno po wlaczeniu nie wstanie klawiatura

NA STAREJ PLYCIE VX PRO Z Pentium 200MMX, ta karta grafiki wszystko jest
ok., nic nie piszczy klawiat dziala...

No i spedzilem kilka nerwowych dni na wymianie poszczegolnych czesci -
zaczalem od przejsciowki klawiatury, potem pamieci, procek, przejsciowka
procka, zasilacz.......nic nie pomoglo..stara klawiatura DIN chodzila
poprawinie kilka lat na starej plycie...
(jedynie ten drugi zasilacz mogl tez fixowac bo nie byl sprawdzony..)

Wg mnie to plyta glowna - oddalem ja. Pisze ten post bo chce miec pewnosc,
poniewaz wiem
jak dzialaja w sklepach - oddadza do serwisu , tamci puszcza standardowy
program diagnostyczny, ktory nie wykaze nic, zalacza raport i oddadza
twierdzac ze dziala - i tak bede musial 2 razy ja odsylac i za 3 razem
dopiero (!!) moge odmowic przyjecia i rzadac zwrotu kasy albo wymiany na
nowa...

Heh, jescze jasno sprecyzuje moje pytanie, zanim pojde sie pociac - czy
ktos z czyms takim sie spotkal - czy to faktycznie plyta? moze Abity maja
jakies problemy z ktoryms wymienionym podzespolem?

Ogromne dzieki za jakiekolwiek informacje
Marcin