Jaka karte dodac do SB Live albo czym go zastapic?

Autor: The Mark (markov_at_jahoopa.com)
Data: Sun 02 Apr 2000 - 21:58:25 MET DST

Jaka karte dodac do SB Live albo czym go zastapic?

Od jakiegos czasu jestem wyjatkowo wkurzonym posiadaczem przeklenstwa o
nazwie Sound Blaster Live!, ktore, jak wiadomo, nie dziala w DOS-ie, mimo
glupich zapewnien Creative i niedzialajacego SBEINIT. Poniewaz uzywam
dosowych programow, emulatorow i klasycznych gier, potrzebna mi karta, ktora
w DOS-ie dziala. W zwiazku z tym chce dodac do systemu starsza karte 100%
zgodna z SB 16. Najbardziej chcialbym AWE32. I pytania - czy to mozliwe
(teoretycznie tak, a praktycznie?). Czy faktycznie pomoze? I jakiej karty
szukac? AWE32 jest 100% w zgodna z SB16. A jak z AWE64 i SB 128? Podobno
AWE64 jest zgodny tylko z SB Pro, nie z 16, a z SB128 sa podobne problemy
jak z Live. Czy to prawda? Teraz sloty - mam wolne gniazda PCI i jedno ISA.
AWE 32 to ISA, ale slyszalem tez o wersji PCI. Czy to prawda? Podobno karty
dzwiekowe PCI w ogole nie lubia DOS-a, wiec jakiej wersji szukac - ISA czy
PCI? I czy (poza oczywiscie konfigurowaniem programowym) trzeba bedzie robic
cos poza wetknieciem starej karty w slot, PCI czy ISA? Slyszalem cos o
jakims laczeniu Live i innych kart kablem...?

Druga mozliwosc to wywalenie Live'a i zastapienie go nowa karta o podobnych
parametrach w Winach i 100% zgodnosci z SB16 w DOS-ie. Jaka by to mogla byc?
Ktorys z Monster Soundow? Slyszalem, ze jakis Crystal Sound jest wlasnie
taka karta...

Dzieki za wszelkie (ewentualne) odpowiedzi :)