Re: Skrypty CGI

Autor: Roger (roger_at_thunder.t4.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 29 Mar 2000 - 15:40:05 MET DST

> 1. Skąd wytrzasnąć skrypty cgi, który zaopiekowałyby się formularzami
> wysyłanymi ze strony WWW (nie chcę skryptu chodzącego na jakimś serwerze,
> chcę skrypt, który mógłbym umieścić na serwerze na którym mam stronę). Ma
> on wysyłać je na wskazany adres we wskazanym formacie (do ustalenia, ma
> był łatwo importowalny do książki adresowej).

poszukaj tu http://webmaster.pckurier.pl/zasoby/cgi.html
lub tu http://cgi.koti.pl/index3.htm
Sa tam wyszukiwarki gotowych skryptow

> 2. W jakim języku pisze się takie skrypty? Jakie książki o nich
> polecacie?

skrypty cgi pisze sie w dowolnym jezyku, ktory spelnia nastepujace
wymagania (nie musi wszystkich)
. zapewnia odczyt ze standardowego wejścia (STDIN),
. zapewnia zapis do standardowego wyjścia (STDOUT)
. zapewnia obsługę zmiennych środowiskowych (ENVARS),
. zapewnia odczyt parametrów wywołania programu

Dlatego mozna pisac od C/C++, pascala, javy az po skrypty
shellowe czy NT lub nawet zwykle batche
Bardzo czesto wykorzystuje sie perla, jako ze swietnie przetwarza teksty
CGI ma ta przewage, ze dziala na kazdej platformie niezaleznie od serwera
oraz ma male wymagania co do klienta. Natomiast jest malo wydajny

Ksiazki np. z Helionu CGI oraz CGI/Perl. Ale mnostwo rzeczy jest na sieci

> 3. Vide pyt. 1 tyle, że chodzi o generowanie kawałków stron WWW (żeby
> pewna część każdej z nich zmieniała się co jakiś czas pobierając

Tu juz wkraczasz na temat metod dostepu do baz danych przez WWW.
Temat rzeka: CGI, ISAPI, servlety, aplety, asp, php
Zalezy od platformy, serwera WWW, serwera BD i paru innych rzeczy

Roger