Skrypty CGI

Autor: Krzysztof J. Trybowski (trybik_at_priv1.onet.pl)
Data: Wed 29 Mar 2000 - 09:06:39 MET DST

Heja,

Niniejszym uprasza się o oświecenie piszącego te słowa na następujące
tematy:

1. Skąd wytrzasnąć skrypty cgi, który zaopiekowałyby się formularzami
wysyłanymi ze strony WWW (nie chcę skryptu chodzącego na jakimś serwerze,
chcę skrypt, który mógłbym umieścić na serwerze na którym mam stronę). Ma
on wysyłać je na wskazany adres we wskazanym formacie (do ustalenia, ma
był łatwo importowalny do książki adresowej).

2. W jakim języku pisze się takie skrypty? Jakie książki o nich
polecacie?

3. Vide pyt. 1 tyle, że chodzi o generowanie kawałków stron WWW (żeby
pewna część każdej z nich zmieniała się co jakiś czas pobierając
informacje z bazy danych, oraz żeby pewne strony były generowane
automatycznie na podstawie bazy danych (np. w bazie danych jest lista
członków organizacji, wraz ze zdjęciami i funkcjami, i strona jest
tworzona automatycznie na podstawie tych danych, przy czym członkowie
organizacji są na początku, sympatycy później, na końcy byli członkowie
itp. a całość otwiera szefostwo).

4. Pytanie bonusowe za uważne czytanie :). Wiadomo, że jak w katalogu nie
ma pliku index.html, to pojawi się lista plików (chodzi o katalog na
serwerze). Jak wpłynąć na format w jakim to jest wyświetlane? Chciałbym
ustalić kolorystykę i tło takiej tworzonej strony, czcionki itp.
Oczywiście utworzenie na stałe strony nie wchodzi w rachubę, bo musiałbym
update'owac listę plików!

Za przeczytanie bardzo dziękuję,
I odpowiedzi wnet oczekuję.

--
Krzysztof J. Trybowski
--- trybik_at_krakow.jest.spoko.pl --- trybik_at_priv.onet.pl --- uin:4350719 ---