Re: Najnowszy Pentium III 1 GHz

Autor: Vindex (vindex_at_post.pl)
Data: Mon 27 Mar 2000 - 21:22:50 MET DST

On Mon, 27 Mar 2000 16:27:41 GMT, rsokol_at_iname.com (Radoslaw Sokol)
wrote:

>Hi,

>Daj Athlonowi jeszcze pół roku :)

Ja moge mu dac nawet rok :) Tylko to raczej nie ode mnie zalezy ...

> AMD już kończy prace nad chipsetem
>z wieloprocesorowością.

Miejmy nadzieje ze wypuszcza juz dopracowany produkt a nie taki jak
AMD 750 ...

>Choćby omawiany w tym wątku 1 GHz.

Nie chocby a tylko. I to wylacznie po to zeby zdazyc za AMD

>Przy tej samej częstotliwości zegara Athlon lepiej wychodzi w
>sporej części testów użytkowych. W innych wychodzi gorzej, ale w
>sumie wyniki są lekko na korzyść Athlona.

Przy 1GHz? Przy najnizszych cz., kiedy cz. pracy cache'a jest zblizona
do cz. procesora AThlon ma rzeczywiscie przewage nad P3 i
coppermine'em. Przy mniej korzystnych dzielnikach nie jest juz tak
rozowo. Porownywalem kiedys coppermine'a 733 do Athlona 750 - i poza
MAX'em (gdzie roznica byla niewielka na korzysc Athlona) porownanie
wypadlo na kozysc coppermine'a

>Staram się być obiektywny :)

Ja rowniez :))

> Nie mam nic preciwko Intelowi, ale
>jestem mocno przeciwny twierdzeniu "AMD i VIA to szajs, kupujcie
>tylko Intela".

Pamietasz nasza stara rozmowe na ten temat? :))

> Nawet biorąc pod uwagę, że starsze konstrukcje VIA
>i AMD są wolniejsze od najnowszych wytworów Intela (co jest naturalne),
>to trzeba pamiętać o tym, że w niektórych zastosowaniach jest inaczej,
>a komplet VIA+AMD za znacznie mniejsze pieniądze daje naprawdę wystar-
>czającą wydajność.

Owszem - dla niektorych jest wystarczajaca. I nie widze w tym nic
niewlasciwego - kazdy kupuje taki komputer jakiego potrzebuje

> A jak ktoś chce giercować czy robić inne tego typu
>rzeczy (którym jestem osobiście przeciwny, ale to nie moja sprawa),
>to Intel się akurat lepiej sprawdza.

Te inne rzeczy to niby co? :)

Pozdrowienia

Vindex