krźcenie c300 (bez A), karty TV do p150 i parź innych wniosków, pytań - trochź d³ugie...

Autor: Bolo (bolekb_at_kki.net.pl)
Data: Thu 23 Mar 2000 - 21:34:06 MET

Witam fachowców

przede wszystkim nie mogź siź uporaę z krzaczkami (polskimi znakami
diaktrycznymi przedstawionymi w Usenecie jako dziwne znaczki). Mam OE5.0pl i
nie wiem dlaczego po sprawdzeniu pisowni zmienia siź zestaw znaków na
nieznany (przynajmniej dla mnie). Po tym fakcie OE pyta siź czy wys³aę tak
jak jest czy jako Unicode - oczywiœcie obydwie drogi prowadz¹ do
frustruj¹cych krzaczków...co z tym zrobię (wiem..ROFTL, NTG)

Ale wracaj¹c do tematu:

Mój komp to:

Jetway 7BX-AN (w biosie FSB 66,68,75,83,100; zworka na płycie 66/100)
C300
32DIMM
i740 (PV 4.0)
sb128 full (3dSound - DS3D) - stery oryginalne - czy są nowe i czy warto
zmieniać ?
seagate 8,4 GB
Złomtrix phantom
NE 2000 - ISA

Komputer chodzi bardzo stabilnie na 338 (4,5x75)- zwisy są rzadkością
procek się średnio grzeje, karta też

Przy ustawieniu FSB na 83 MHz procek się strasznie grzeje i w windzie
zdarzaja się b. często krytyczne wyjątki - intelek 740 ma też trochę w tym
udziału - po zainstalowaniu wiatraka na i740 wyjątki krytyczne zdarzają się
rzadziej - po ok. 10 min...

Oczywicie mam zdjętą pokrywę obudowy.

Teraz pytanie - czy mógłbym zwiększyć wydajność kompa nie inwestując dużo ?
(kasa...)

możliwe tanie rozwiązania:
1) podkręcenie i740 programowo - ale jak ?
2) dołożenie wiatraka na procek - tylko jaki ?
3) ustawienie zworki na płycie na FSB 100, zaklejenie zworki na SLOT1,
zmiana FSB w biosie na 100MHz i puszczenie procka na 450MHz - niektórym się
udawało...

możliwe droższe rozwi?zania:
1) dokupienie DIMM 64Mb - i tak to muszę zrobić...
2) zmiana i740 na M64 32Mb (widząc Rally 99 [moja ulubiona gra] u kumpla na
v2000, a potem u drugiego na v770 TNT2 Ultra stwierdzam, że nie warto
inwestować w przestarzałą technologię...)
3) zmiana płyty głównej na BE6 i pewne puszczenie proca (ale czy naprawdę
się uda ?)
4) kupno lepszego proca - np. 466 i odpuszczenie podkręcania
5) sprzedanie kompa i kupienie nowego (chyba nie takie głupie rozwi?zanie -
tylko ile mógłbym wziąść za 2-letniego kompa ? 1500 ? ) więc jakieś 1500
trzebaby dołożyć...
6) olanie kompa i zainwestowanie w sprzęt audio do 126p

Tyle co do mojego kompa

Ale kuzyn też ma, tylko cierpi na brak dźwięku
ma niestety P3WMA (i752+sound), 466, IBM13Gb, 64Mb
niestety sound zintegrowany sprawia problemy - w grach po jakiś 10min
zamiast dĄwięków koszmarne trzaski...
niestety zgubił płytkę od płyty głównej i płacze (10lat)
ale to i tak nie ma znaczenia, bo po reinstalacji sterów dzieje się to
samo...
tylko że teraz zupełnie nie ma dźwięku....

czy : polecić mu sb128 i wyłączyć dźwięk na płycie w biosie
        ściągnąć stery do P3WMA - tylko gdzie je znaleźć ?
        oddać płytę do serwisu
        wyrzucić płytę na śmietnik i kupić BX+v100 8Mb (m64)+sb128

jego ojciec wydał na kompa ostatnie pieniądze....

Jeszcze jedno pytanko

Zamierzam wynajmować pokój na lato i chcę do niego wstawić p150 z dostępem
do inetu i nie chcę kupować telewizora...
p150, płyta stara...bez MMX, Seagate 2,1gb (sypią się Bsectory), 48Mb, Tseng
Et6k, Ne2000

więc: którą kartę TV wybrać - Złomtrixa czy Avera - może co? innego ?
- nie mam widea - więc musi mieć tuner
- zależy mi i potencjalnym wczasowiczom na C+
- najlepiej, żeby miała pilota w komplecie
- żeby ładnie obraz wyglądał na 17`
- żeby miała możliwość odbioru jak największej ilości kanałów (PTK)
- żeby mi nie wieszała kompa

Serdeczne dzięki za odpowiedź...mam nadzieję, że inni też z nich skorzystają

Pozdr
Bolo