Re: dpi a rozdzielczosc ekranowa

Autor: Marcin \ (stig_at_artists.gfx.pl)
Data: Tue 21 Mar 2000 - 22:57:45 MET

Użytkownik "Kenn" <kenn_at_priv7.onet.pl> napisał w wiadomości

> Marcin "STIG" Saldat napisał(a) w wiadomości:
> <7zcB4.11799$Ob.338477_at_news.tpnet.pl>...
> >
> OK w poprzednim poscie troche sie zagalopowalem nie zauwazylem, ze
> pisales o zachowaniu pierwotnych wielkosci w pikselach. Sorry.
> Jednak w praktycznych zastosowaniach raczej sie tego nie uzywa.

Jak to nie??? Przyklad;
LW renderuje mi grafiki w 72 DPI... Co mam wiec zrobic, jesli przygotowuje
cos do druku? Ustawiam sobie w LW taka wielkosc w pixelach jaka powinien
miec wielkosc renderowany przeze mnie obrazek (ilosc cali docelowego wydruku
x 300 pikseli)... Pozniej taki obrazek wrzucam do PhotoShopa, wybieram
"image size", zmieniam 72 DPI na 300 i jeszcze przed wcisnieciem "OK"
przywracam wielkosc w pikselach. Z obrazkiem nic sie nie dzieje - ale
zmieniam 72DPI na 300... Tak sie robi z innymi materialami (skanami,
rysunkami)... Normalna sprawa...