Odp: Problem ze startem komputera

Autor: Dariusz Bartylak (db_at_scooter.com.pl)
Data: Tue 21 Mar 2000 - 14:11:28 MET

Użytkownik Robert K. <rkornas_at_ct.katowice.computerland.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:38d62e09_at_news.vogel.pl...
> Modemu nie ma zainstalowanego na tym komputerze, poza tym COM2 jest na
2F8,
> wiec to raczej nie to.
IO = 278 + IRQ = 5 to LPT2 jeśli teraz trafiłem to nawet blisko byłem.
Jedynie tłumaczyć może mnie to że od czasu zintegrowanych kontrolerów nie
wnikałem w te ustawienia.

> Zworki z keyb lock sa otwarte
W tym układzie poddaję się bo może to być uszkodzone gniazdo, kontroler
klawiatury, zegar taktujący .......

> Poza tym klawiatura w ogole nie reaguje - nawet numlock. Przy uruchamianiu
> komputera
> zaswiecaja sie trzy diody na klawiaturze a potem klawiatura jest juz
> "martwa".
> Probowalem juz wszystkiego.
> Robert.

Sorki za lakoniczne potraktowanie tematu ale moje doświadczenia z takimi
problemami sprzętowymi kończy się na epoce późnego 486 może wczesnego
PENTIUM. W tamtych zamierzchłych czasach można było sprawdzić zegary
taktujące niezbyt zaawansowanym miernikiem a mikrokontroler klawiatury chyba
8042 podmienić (był na podstawce) ze złomu 8086 albo 286.

Darek Bartylak