Zoltrix Spirit - moje boje i prosba o pomoc

Autor: Slavio (slavio_at_ae.katowice.pl)
Data: Mon 20 Mar 2000 - 15:55:52 MET

Witam,

Poproszono mnie o zdiagnozowanie Zoltrixa Spirit'a, ale to co odkrylem
scielo mnie z nog.
Oto i ta historia:

1. Spirit dzialal sobie calkiem ok

2. Pojawil sie maly zgrzyt: kiedy wpinalo sie modem do lini we
wszystkich telefonach w mieszkaniu zapadala glucha cisza, modem jednak
dzialal lecz co ok 5 minut zaczal zrywac polaczenia

3. Pewnego pieknego dnia nastapila awaria lini (jak sie pozniej okazalo
ze wzgledu na zwarcie w przewodach do ktorych podpiety byl modem, ktore
jakis "szpec" puscil miedzy farmuga a drzwiami)

4. Po naprawieniu awarii polaczenie za pomoca Spirita stalo sie
niemozliwe. Komputer raz informowal o braku sygnalu wybierania innym zas
razem o niemozliwosci polaczenia sie z serverem.

5. Podlaczylem do modemu telefon i w sluchawce uslyszalem ton zajetosci
(przerywany), jednakze kiedy odlaczylem go od lini, po czym wlaczylem
zglosil sie normalny dialtone, ktory jednak po pewnym czasie przeszedl w
sygnal zajetosci.

 Wyglada to mniej wiecej tak jakbysmy wpinali do lini aparat z ciagle
podniesiona sluchawka. Kiedy go wepniemy do lini bedzie dlugi sygnal,
ktory jednak po pewnym czasie zamieni sie w sygnal zajetosci. Co wiecej
w czasie kiedy mamy ten dlugi sygnal mozna spokojnie wybrac numer i
uzyskac polaczenie, jesli jednak numer bedzie zajety, to przy ponownej
probie polaczenia znow uslyszymy ow cudny sygnal zajetosci, i znow
trzeba wypiac i wpiac modem do lini.

Nie mam pojecia czy jak to ktos wczesniej pisal nastapilo sklejenie sie
jakiegos przekaznika, czy moze cos podczas zwarcia sie w nim usmazlo,
czy moze jest to wina jakichs ustawien. Sciagniecie nowszych driverow i
podpiecie do innych slotow nic nie dalo. Testowalem go tez na 3 innych
kompach oraz 2 innych liniach, efekt zawsze byl ten sam.

W zwiazku z tym gdyby ktos mogl mi pomoc to bede dozgonnie wdzieczny.

Pozdrawiam,

--
Slawomir Wozniak                            "Bankrut" Magazyn Studentow
IRCnet: Slavio                       Akademii Ekonomicznej w Katowicach