Re: Do użytkowników AWE64 - Pomocy !

Autor: Krzysztof Gajdemski (elchris_at_alpha.net.pl)
Data: Tue 14 Mar 2000 - 09:22:44 MET

Jest 13 Mar 2000 16:21:08 GMT, Daniel Rychcik pisze:

> Noo chyba sobie zartujesz! Jakoscia nie grzeszy?! Interpolacja kwadratowa,
> mozliwosc nakladania efektow,

Kiepskiej jakości.

>pelne stereo 16bit 44kHz... Tu akurat nie w jakosci dzwieku byl
>problem,

Jednak będę polimeryzował :> Wystarczy zrobić prosty eksperyment i
wrzucić jakiegoś dobrze spreparowanego sampla (najlepiej z wyraźnym
dołem) do EMU i porównać tego odtworzonego z niego (bez efektów, filtrów
i korekcji) z oryginalnym. Różnica jest znaczna.

>tylko w synchronizacji. W moim AWEku (dokladnie
>byl to SB32+dod. 2MB pamieci) zegary DSP i EMU roznily sie _minimalnie_ w
>czestotliwosci i po, powiedzmy, 10 sekundach slychac opoznienie/przyspieszenie
>wyjscia wzgledem wejscia.

Rozumiem, że nie da się EMU synchronizować bezpośrednio pod zewnętrzny
zegar?

> Jesli chodzi o program, to z zalozenia mial to byc efekt do gitary - czyli
>realtime chorus/reverb z uzyciem EMU. Cos podobnego napisal moj kolega z
>wydzialu (poszukaj na sieci AweTube 1.7), ale ja chcialem zrobic po swojemu.
>Dziala to tak, ze wczytuje sample z line-ina (przez DMA), a potem laduje je
>szybciutko do DRAMu. EMU jest zas ustawiony na odtwarzanie w krotkiej (kilka-
>kilkanascie ms) petli tego samego kawalka pamieci. Ot, cala filozofia. I na
>dodatek zabiera to tylko jeden/dwa kanaly z polifonii.

Chyba rozumiem. Trochę zaskoczyło mnie, że nie było problemu z
transferem danych do DRAMu (dało się wyrobić czasowo). A właśnie, jaka
latencja, może mierzyłeś?

> A z problemem synchronizacji poradzilem sobie w taki sposob, ze na biezaco
>sprawdzalem roznice miedzy pozycja w DMA i EMU i dynamicznie zmieniam odrobine
>czestotliwosc odtwarzania. Zmiany sa na tyle drobne, ze moje (szkolone:-) ucho
>nie slyszy roznicy...

No dobrze. A jak by to wszystko działało razem z MIDI? Nie było by
problemów z synchronizacją, właśnie przez te zmiany częstotliwości?
Szczególnie jakby przyszło się synchronizować z inną kartą, przez DMA...

> No pewnie :-) O to przeciez chodzi :)) Niestety nie moge podeslac tych moich
>wypocin, bo przypadkowo poszly z dymem przy instalacji NT :-((( Ale spokojnie
>mozesz obejrzec AweTube, zasada dzialania jest ta sama.

No to szkoda. Jak jak ja nie lubię tego NT :)

        k.

--
Krzysztof Gajdemski-.GCS/MU d- s+: a-- C++ UL++>++++ P L++ E- W+(-) N++|
elchris_at_alpha.net.pl`-------. o? K? w(---) O? M- V? !PS !PE Y? PGP- t 5|